Plus plaatst suikermeter in ontbijtgranenschap

attachment-suikermeter

Supermarktketen Plus gaat zich inzetten voor verantwoord ontbijten. In de supermarkt is een suikermeter te vinden voor ontbijtgranen die consumenten kan helpen een bewustere keuze te maken. Een andere slag die de supermarkt slaat is de verbetering van de productsamenstelling van een aantal ontbijtgranen van eigen merk.

De aanleiding voor de suikermeter is het ontbijtgedrag in Nederland. Volgens Plus kennen veel Nederlanders het belang van een goed ontbijt, maar leidt deze kennis niet altijd tot een verantwoord ontbijt.

Hoewel acht op de tien Nederlanders het belang van een goed ontbijt kennen, slaat een op de tien de ochtendmaaltijd weleens over. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van Plus. En dat terwijl een goed ontbijt volgens het Voedingscentrum zo belangrijk is: het zorgt voor nieuwe energie na de nacht en brengt de spijsvertering op gang.

Suikermeter aan het schap

De suikermeter zit bevestigd aan het ontbijtgranenschap. Zodoende ziet de consument in een oogopslag in welke categorie zijn of haar favoriete ontbijtproduct valt. Blauw staat voor 0-16 gram suiker per 100 gram product, geel voor 16,1-22 gram suiker en oranje voor meer dan 22 gram suiker.

Eerder al caloriemeter en vezelmeter

Op deze manier wil Plus, eerder gekroond als meest verantwoorde supermarkt consumenten helpen bewustere keuzes te maken voor hun ontbijt. Al eerder introduceerde Plus als eerste supermarkt een caloriemeter voor frisdranken en een vezelmeter voor het brood.

Kindermarketingvrij en Nationaal Schoolontbijt

Verder heeft de supermarktketen de ontbijtproducten Plus Choco Jumpers en Plus Honing Ringos kindermarketingvrij gemaakt: de vrolijke figuren en letters zijn van de verpakking gehaald. Bovendien start Plus een partnership met het Nationaal Schoolontbijt.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
82% van de Nederlanders let dagelijks op voeding

82% van de Nederlanders let dagelijks op voeding

Het overgrote deel van de Nederlanders (82%) zegt dagelijks bewuste voedingskeuzes te maken. Men let daarbij meer op het eten van voldoende groente en fruit dan op suiker- en vetinname. Toch is voor slechts 1% gezond eten en drinken inmiddels een gewoonte. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim...

Voeding in de media - week 39

Voeding in de media - week 39

Resultaat Wetsvoorstel elektronishe gegevensuitwisseling in de zorg, waarneming van smaak door baby’s in de baarmoeder en circulaire systemen tegen hongersnood. Dit lazen we deze week in de media over voeding.

Nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood 1 juli van kracht

Nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood 1 juli van kracht

Het nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood gaat vanaf vrijdag 1 juli van kracht. Daarmee kan de consument voortaan aan de naam van het brood direct zien om welk soort brood het gaat: wit, bruin of volkoren.