Recensie: Uitgekookt!

attachment-Uitgekookt-Omslag-web

Begrijp jij ook niet waarom gerechten mislukken terwijl je de receptuur nauwkeurig hebt gevolgd? Of waarom dat gerecht wat je al zo vaak gemaakt hebt ineens mislukt? Annemieke Smit schiet te hulp met haar boek: Uitgekookt!

Het boek duikt in de scheikundige, biologische en natuurlijke processen die tijdens het koken plaats vinden. De waarom vraag wordt beantwoord. De verhalen achter de mislukkingen zijn wetenschappelijk. Uitgekookt! Geeft in korte verhaaltjes de oplossingen weer.  Want voor een dik wetenschappelijk boek vol nuances en details is natuurlijk geen tijd tijdens het koken.

Annemieke Smit

De auteur van het boek, Annemieke Smit is wetenschapsjournalist, hobbykok en kookblogger. Toen Annemieke erachter kwam dat niet alleen zij, maar vele met haar tegen culinaire problemen aanliepen is ze informatie gaan verzamelen. Met deze informatie is ze gaan bloggen. Ze heeft een eigen website waarop zij haar blog bijhoudt. De blogs zijn geïnspireerd op vragen die haar toegespeeld werden. Dit is het begin geworden van het boek wat nu verschenen is.

Doel

Met al dat bloggen wil Annemiek voorkomen om twee keer dezelfde fout te maken. Want, zoals ze zelf zegt, ‘als je eenmaal begrijpt waarom gerechten mislukken, dan weet ik ook wat ik moet doen om het te voorkomen’. Daarnaast wordt het dan ook duidelijk waar die dwingende mysterieuze adviezen in recepten vandaan komen.

Lees verder op Voeding Nu online:

Recensie: Koken voor 4 personen voor €5, -

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...