Samenwerking Wageningen UR en TNS NIPO

attachment-consumentengedrag_cropped-96-446-332-197-7

Wageningen UR Food & Biobased Research en TNS NIPO gaan samenwerken. Ze richten zich met name op sensorisch onderzoek en consumentengedrag.

De afdeling Food & Biobased Research heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen van duurzame en innovatieve oplossingen voor gezonde en smaakvolle voeding. Een belangrijk onderdeel hiervan is het testen van nieuwe voedingsmiddelen waarbij gebruik wordt gemaakt van consumenten- en expertpanels. ’Door de samenwerking hopen we verworven kennis rechtstreeks te kunnen toepassen binnen de nationale en internationale voedingsmarkt’, zegt Stephanie Kremer van het researchcenter.

Ondersteunen van de klanten

TNS NIPO richt zich met de afdeling Innovation & Product Development op het ondersteunen van klanten via productlanceringen. ‘Smaak is een essentieel onderdeel  van een product’, zegt Frans van der Horst. ‘Samenwerking met Wageningen is daarom een goede kans om producten te optimaliseren.’

Lees verder op Voeding Nu Online:

Unilever gaat samenwerken met de Voedselbanken

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...