Samenwerkingsverband Unilever en Voedselbanken

attachment-kratten-met-inhoud

Unilever heeft een 3-jarige samenwerkingsverband afgesloten met de Europese Federatie van Voedselbanken (FEBA) in de strijd tegen honger en verspilling in Europa.

De samenwerking houdt in dat Unilever jaarlijks 100.000 euro doneert om nieuwe voedselbanken in Oost- en Zuid-Europa op te richten en de activiteiten van bestaande voedselbanken in deze regio, waar de voedseltekorten het grootst zijn, verder te versterken.

 

Voedselpakketten

Naast de donatie in geld doneert Unilever producten, die om wat voor reden dan ook niet meer in het reguliere supermarktkanaal verkocht worden, voor in de voedselpakketten. Ook stelt Unilever tijd en kennis beschikbaar om vrijwilligers van de voedselbanken te ondersteunen, zodat meer voedsel op de goede manier bij de goede mensen komt.

 

Armoede

Volgens Unilever lopen meer dan 120 miljoen mensen, een kwart van de bevolking in de Europese Unie, risico op armoede of sociale uitsluiting. 17 procent van de Europese bevolking leeft onder de armoedegrens. Gelijktijdig wordt meer dan 100 miljoen ton voedsel jaarlijks weggegooid.

 

Lees verder op Voeding Nu online

Grootste ontbijtschenking ooit aan de Nederlandse Voedselbanken

Samenwerking FrieslandCampina en voedselbanken geïntensiveerd

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...