Samenwerkingsverband Unilever en Voedselbanken

attachment-kratten-met-inhoud

Unilever heeft een 3-jarige samenwerkingsverband afgesloten met de Europese Federatie van Voedselbanken (FEBA) in de strijd tegen honger en verspilling in Europa.

De samenwerking houdt in dat Unilever jaarlijks 100.000 euro doneert om nieuwe voedselbanken in Oost- en Zuid-Europa op te richten en de activiteiten van bestaande voedselbanken in deze regio, waar de voedseltekorten het grootst zijn, verder te versterken.

 

Voedselpakketten

Naast de donatie in geld doneert Unilever producten, die om wat voor reden dan ook niet meer in het reguliere supermarktkanaal verkocht worden, voor in de voedselpakketten. Ook stelt Unilever tijd en kennis beschikbaar om vrijwilligers van de voedselbanken te ondersteunen, zodat meer voedsel op de goede manier bij de goede mensen komt.

 

Armoede

Volgens Unilever lopen meer dan 120 miljoen mensen, een kwart van de bevolking in de Europese Unie, risico op armoede of sociale uitsluiting. 17 procent van de Europese bevolking leeft onder de armoedegrens. Gelijktijdig wordt meer dan 100 miljoen ton voedsel jaarlijks weggegooid.

 

Lees verder op Voeding Nu online

Grootste ontbijtschenking ooit aan de Nederlandse Voedselbanken

Samenwerking FrieslandCampina en voedselbanken geïntensiveerd

Meer over
Lees ook
Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina heeft voor het eerst een trendrapport gemaakt voor het jaar 2019-2020. Hieruit komen drie hoofdtrends en ook een aantal microtrends naar voren. Wat waren de bevindingen van het Nederlandse zuivelbedrijf?Elk jaar worden verschillende trends voor de voedingsmiddelenindustrie op een rijtje gezet voor het volgende jaar. Voor het eerst heeft...

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn is gekozen als Liegebeest 2019 in de verkiezing van Wakker Dier. De supermarktketen kreeg 7.000 van de in totaal 19.000 uitgebrachte stemmen.Albert Heijn kreeg zijn nominatie vanwege de verpakking van de AH kip, waarop staat dat de kip ‘meer ruimte’ heeft. Volgens Wakker Dier geeft de supermarktketen haar kippen echter de minste ruimte,...