Samenwerkingsverband Unilever en Voedselbanken

attachment-kratten-met-inhoud

Unilever heeft een 3-jarige samenwerkingsverband afgesloten met de Europese Federatie van Voedselbanken (FEBA) in de strijd tegen honger en verspilling in Europa.

De samenwerking houdt in dat Unilever jaarlijks 100.000 euro doneert om nieuwe voedselbanken in Oost- en Zuid-Europa op te richten en de activiteiten van bestaande voedselbanken in deze regio, waar de voedseltekorten het grootst zijn, verder te versterken.

 

Voedselpakketten

Naast de donatie in geld doneert Unilever producten, die om wat voor reden dan ook niet meer in het reguliere supermarktkanaal verkocht worden, voor in de voedselpakketten. Ook stelt Unilever tijd en kennis beschikbaar om vrijwilligers van de voedselbanken te ondersteunen, zodat meer voedsel op de goede manier bij de goede mensen komt.

 

Armoede

Volgens Unilever lopen meer dan 120 miljoen mensen, een kwart van de bevolking in de Europese Unie, risico op armoede of sociale uitsluiting. 17 procent van de Europese bevolking leeft onder de armoedegrens. Gelijktijdig wordt meer dan 100 miljoen ton voedsel jaarlijks weggegooid.

 

Lees verder op Voeding Nu online

Grootste ontbijtschenking ooit aan de Nederlandse Voedselbanken

Samenwerking FrieslandCampina en voedselbanken geïntensiveerd

Meer over
Lees ook
HAK hoopt op teelt Hollandse kikkererwt

HAK hoopt op teelt Hollandse kikkererwt

Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK laat dit jaar opnieuw kikkererwten telen in Zeeuws-Vlaanderen. Dit is een tweede proef na een succesvolle eerste proef in 2018. Hiermee streeft HAK ernaar zoveel mogelijk van haar groenten en peulvruchten lokaal te verbouwen.Na de succesvolle eerste proef vorig jaar, wil HAK door middel van een tweede testperiode...

NAGF: ‘Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit’

NAGF: ‘Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit’

Nudges om de verkoop van groenten en fruit in supermarkten te stimuleren, hebben een positief effect. Met een paar simpele nudges zijn consumenten aan te sporen om meer groenten en fruit te kopen.Onlangs gaf een Brits onderzoek suggesties voor de inrichting van een gezonde supermarkt. Het Nederlandse Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) voerde...

Omzet vleesvervangers in tweeënhalf jaar 51% gestegen

Omzet vleesvervangers in tweeënhalf jaar 51% gestegen

Een nieuw onderzoek van IRI Nederland laat zien dat de omzet van vleesvervangers sinds 2017 met 51% is gestegen. De omzet van vers vlees daarentegen is gedaald. De omzet van vlees is nog steeds wel het hoogst.De populariteit van vleesvervangers neemt toe. ABN Amro voorspelde eerder dit jaar al dat de vleesvervangermarkt zowel in 2019 als in 2020 met...