SIAL uitgebreid met techologie

attachment-geen-afbeelding-vmtfood-be

SIAL 2014 wordt uitgebreid met de sectoren Apparatuur en Technologie. Daarmee omvat het expositieprogramma van de Parijse vakbeurs die van 19 tot en met 23 oktober plaatsvindt, de voedingsmiddelenketen vanaf productie tot en met verkoop.

De uitbreiding van SIAL in 2014 hangt samen met het verdwijnen van de vakbeurs voor de voedingsmiddeIenproductie IPA. IPA vindt in 2014 niet meer plaats en exposanten van apparatuur, technologie en diensten zijn ondergebracht bij SIAL. Het expositieprogramma van IPA op het gebied van verpakken wordt toegevoegd aan de verpakkingsbeurs Emballage die later dit jaar plaatsvindt.

50 jaar SIAL

SIAL viert in 2014 de 50e verjaarjaardag. De eerste editie in 1964 trok 15.000 bezoekers. Voor die tijd was dit een recordaantal, maar 50 jaar later worden maar liefst 150.000 bezoekers in Parijs verwacht als de vakbeurs van 19 tot en met 23 oktober plaatsvindt..

Met 6.000 exposanten en 150.000 bezoekers uit 200 landen belooft SIAL en daarmee Parijs het trefpunt voor de wereldwijde voedingsmiddelensector te worden.

De 50e verjaardag wordt gevierd met evenementen in de gangpaden van de vakbeurs, 50 internationale chef-koks op de beursvloer en een speciale licht- en geluidshow op maandag vanaf 17.00 uur op het plein voor de ingang.

Innovatie en trends

SIAL zal ook haar rol als mondiale trendwatcher verder uitbouwen. Voor SIAL Innovation, de presentatie van innovatieve producten, werden maar liefst 1.000 producten ingezonden. 400 daarvan zijn door een jury geselecteerd. Uiteindelijk ontvangen 15 innovaties een award.

Verder wordt een wereldwijd onderzoek naar consumententrends gebracht en presenteert SIAL de allerbeste internationale innovaties.

Lees verder op VMTOnline:
De vertrouwensformule. Resultaten van Agri & Food Trendsonderzoek 2014

Lees ook
Onderzoek legt misvattingen over o.a. plantaardige voeding bloot

Onderzoek legt misvattingen over o.a. plantaardige voeding bloot

Er bestaan nog veel misvattingen over plantaardig eten, concludeert Upfield na een studie onder ruim duizend Nederlanders. Het gebrek aan kennis kan leiden tot productkeuzes die milieubelastender en minder gezond zijn dan de consument eigenlijk voor ogen heeft.

Slim verpakken geeft zoetere smaak

Slim verpakken geeft zoetere smaak

Psychologische processen kunnen de smaakwaarneming en de keuze voor producten met een verlaagd suikergehalte beïnvloeden. Dit inzicht kan helpen de consumentenacceptatie van deze voedingsproducten te verhogen.

Innovatie plantaardige eiwitten: smaak, textuur en prijs zijn bepalend

Innovatie plantaardige eiwitten: smaak, textuur en prijs zijn bepalend

De transitie van dierlijke naar plantaardige eiwitten is een van de belangrijkste items binnen de food innovatie. Met een groeiende wereldbevolking en de klimaatverandering is ons huidige dieet weinig toekomstbestendig. We moeten minder dierlijk eiwit consumeren. De uitdaging is om consumenten zover te krijgen dat ze kiezen voor een plantaardig alternatief.