Studenten winnen Food Boost Challenge met gezonde smoothies

Groene smoothies

Op 24 mei pitchten tien studententeams tijdens de Food Boost Challenge hun idee om jongeren meer groente- en fruitproducten te laten eten. Team Veggie Smooth kwam als winnaar uit de bus met hun concept van aantrekkelijke, gezonde smoothies waarin 60% groente en 40% fruit verstopt zitten.

De Food Boost Challenge is een initiatief van Medical Delta Living Lab VIT for Life, HortiHeroes, Foodvalley NL en de Haagse Hogeschool, om een gezonde toekomst te stimuleren. Uit onderzoek blijkt dat jongeren structureel te weinig groente en fruit binnenkrijgen. Tijdens de Food Boost Challenge werken studenten aan concepten om het eten van groente- en fruitproducten onder jongeren te bevorderen.

De jury was het unaniem eens over de winnaar. “Veggie Smooth sluit perfect aan bij de missie en de doelgroep (12-20 jaar) van de Food Boost Challenge. Er staat een duurzaam en aansprekend concept dat door de inzet van Yasmin en Alice in korte tijd zichtbare voortgang heeft gemaakt en op een vernieuwde wijze impact kan maken!”

Inspiratie door Ron Simpson

Tijdens de middag deelde De Haagse Hogeschool onderzoeksresultaten van de Food Boost Challenge die 200 studenten bij meer dan 2000 jongeren/scholieren verzameld hebben. Hieruit blijkt dat de aanpak werkt en dat er een beweging in gang is gezet bij jongeren naar een positievere beleving aangaande groente en fruit. De middag werd afgesloten door Ron Simpson, founder van o.a. The Avocado Show, marketeer en jurylid tijdens de finale. Hij gaf inzichten in branding van zijn restaurantketen en gaf de finalisten mooie tips mee: “Gelikte marketing speelt niet altijd een rol, maak gebruik van het imperfecte en ga op die manier viraal.’’

Geen nieuws van Voeding Nu meer missen? Abonneer je op de nieuwsbrief en ontvang elke dinsdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Lees ook
Thijs Defraeye benoemd tot buitengewoon hoogleraar ‘Data and Simulations for Self-care Postharvest Fresh-food Supply Chains’

Thijs Defraeye benoemd tot buitengewoon hoogleraar ‘Data and Simulations for Self-care Postharvest Fresh-food Supply Chains’

Thijs Defraeye is benoemd tot bijzonder hoogleraar ‘Data and Simulations for Self-care Postharvest Fresh-food Supply Chains’ bij de groep Food, Quality & Design. De functie wordt gefinancierd door Empa, een Zwitsers onderzoeksinstituut dat zich bezighoudt met materiaalwetenschappen en -technologie. In zijn onderzoek richt Defraeye zich op kwaliteitsverlies...

82% van de Nederlanders let dagelijks op voeding

82% van de Nederlanders let dagelijks op voeding

Het overgrote deel van de Nederlanders (82%) zegt dagelijks bewuste voedingskeuzes te maken. Men let daarbij meer op het eten van voldoende groente en fruit dan op suiker- en vetinname. Toch is voor slechts 1% gezond eten en drinken inmiddels een gewoonte. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim...

STIVA neemt juridische stappen tegen TikTok-account

STIVA neemt juridische stappen tegen TikTok-account

De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) neemt juridische stappen tegen TikTok-account SterkindeKeuken, dat zegt directeur Peter de Wolf tegen onderzoeksplatform Pointer (KRO-NCRV). SterkindeKeuken plaatst video’s op TikTok die lijken op alcoholreclame en dat wil de alcoholsector niet.

Niets meer missen over voeding?

 

Abonneer
 

of

Meld je aan voor de nieuwsbrief