Supermarktketen Jumbo schuift huismerkzuivel onder Beter Leven Keurmerk

attachment-Keurmerk-2

Supermarktketen Jumbo maakt begin 2019 meer schapruimte vrij voor duurzame melkproducten van het Jumbo huismerk. Deze producten hebben het Beter Leven keurmerk en het Planet Proof keurmerk.

Jumbo wil hiermee haar voorloperpositie in duurzame zuivel verder uitbouwen. Het familiebedrijf sprak eerder al de ambitie uit om in 2022 alleen maar duurzame melkproducten te verkopen.

“De introductie van gecertificeerde melkproducten is een belangrijke vervolgstap om onze ambitie te kunnen realiseren. Als voorloper op het gebied van duurzame zuivel willen we zo onze intentie extra kracht bijzetten,” zegt Olaf de Boer, executive director Buying & Merchandising bij Jumbo. De Boer geeft ook aan dat Jumbo met beide keurmerken inspeelt op de behoefte van de klant die steeds meer waarde hecht aan dierenwelzijn.

Planet Proof

Het Planet Proof keurmerk, dat eerder Milieukeur heette, gaat een stap verder dan zijn voorganger. Het Planet Proof keurmerk stelt aanvullende criteria aan dierenwelzijn en weegt ook andere duurzaamheidsaspecten mee, zoals biodiversiteit en klimaat.

Sinds vorig jaar werkt Jumbo nauw samen met Planet Proof voor het aanbod aardappelen, groente en fruit (AGF).

 

Beter Leven keurmerk

Naast het Planet Proof keurmerk komt Jumbo in 2019 samen met de dierenbescherming en ketenpartners met verschillende zuivelproducten. Al deze zuivelproducten zijn van het Jumbo huismerk. Deze producten vallen allemaal onder het nieuwe Beter Leven keurmerk met één ster. Dit heeft dierenwelzijn hoog in het vaandel staan, maar stelt nu ook eisen op het gebied van milieu, klimaat en biodiversiteit.

 

“Jumbo is trots op de samenwerking met het Beter Leven keurmerk,” meldt De Boer. “Beter Leven heeft zich afgelopen jaren ruim en breed bewezen als leidraad voor consumenten die waarde hechten aan dierenwelzijn. We juichen het toe dat naast vlees, vleeswaren, snacks en eieren nu ook melkproducten een helder keurmerk krijgen.”

 

Het huidige assortiment met het Beter Leven keurmerk blijft behouden.

 

 

 

Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Goede zorg sluit aan op de wens hoe mensen willen leven

Goede zorg sluit aan op de wens hoe mensen willen leven

'Zorg gaat over meer dan gezondheidsklachten, de vraag is hoe mensen willen leven', aldus Erwin Bleumink lid van het bestuur van Vilans (kennisorganisatie langdurige zorg). De zorg moet volgens hem meer over de vraag gaan 'wat vindt u belangrijk?', in plaats van 'wat is uw klacht?'.Voor de wens van de individuele burger, moet er breder gekeken worden...

Productnieuws: Albert Heijn introduceert nieuwe appel Sprank in Nederland

Productnieuws: Albert Heijn introduceert nieuwe appel Sprank in Nederland

Albert Heijn breidt met de nieuwe appel Sprank zijn fruitassortiment uit.De supermarktketen heeft samen met appelleverancier Vogelaar Vredehof en vijftien van zijn vaste Nederlandse appeltelers de afgelopen twee jaar gewerkt aan de ontwikkeling van de nieuwe appel Sprank. Zij oogstten dit najaar voor de eerste keer zo’n 400.000 kilo van deze appel....