Supermarktketen Jumbo schuift huismerkzuivel onder Beter Leven Keurmerk

attachment-Keurmerk-2

Supermarktketen Jumbo maakt begin 2019 meer schapruimte vrij voor duurzame melkproducten van het Jumbo huismerk. Deze producten hebben het Beter Leven keurmerk en het Planet Proof keurmerk.

Jumbo wil hiermee haar voorloperpositie in duurzame zuivel verder uitbouwen. Het familiebedrijf sprak eerder al de ambitie uit om in 2022 alleen maar duurzame melkproducten te verkopen.

“De introductie van gecertificeerde melkproducten is een belangrijke vervolgstap om onze ambitie te kunnen realiseren. Als voorloper op het gebied van duurzame zuivel willen we zo onze intentie extra kracht bijzetten,” zegt Olaf de Boer, executive director Buying & Merchandising bij Jumbo. De Boer geeft ook aan dat Jumbo met beide keurmerken inspeelt op de behoefte van de klant die steeds meer waarde hecht aan dierenwelzijn.

Planet Proof

Het Planet Proof keurmerk, dat eerder Milieukeur heette, gaat een stap verder dan zijn voorganger. Het Planet Proof keurmerk stelt aanvullende criteria aan dierenwelzijn en weegt ook andere duurzaamheidsaspecten mee, zoals biodiversiteit en klimaat.

Sinds vorig jaar werkt Jumbo nauw samen met Planet Proof voor het aanbod aardappelen, groente en fruit (AGF).

 

Beter Leven keurmerk

Naast het Planet Proof keurmerk komt Jumbo in 2019 samen met de dierenbescherming en ketenpartners met verschillende zuivelproducten. Al deze zuivelproducten zijn van het Jumbo huismerk. Deze producten vallen allemaal onder het nieuwe Beter Leven keurmerk met één ster. Dit heeft dierenwelzijn hoog in het vaandel staan, maar stelt nu ook eisen op het gebied van milieu, klimaat en biodiversiteit.

 

“Jumbo is trots op de samenwerking met het Beter Leven keurmerk,” meldt De Boer. “Beter Leven heeft zich afgelopen jaren ruim en breed bewezen als leidraad voor consumenten die waarde hechten aan dierenwelzijn. We juichen het toe dat naast vlees, vleeswaren, snacks en eieren nu ook melkproducten een helder keurmerk krijgen.”

 

Het huidige assortiment met het Beter Leven keurmerk blijft behouden.

 

 

 

Lees ook
Supermarkten hebben geen trek in insecteneiwitten

Supermarkten hebben geen trek in insecteneiwitten

De doorbraak van producten met insecteneiwitten laat op zich wachten. De juichstemming onder supermarkten is omgeslagen naar voorzichtigheid. Toch vallen op iedere (internationale) voedingsmiddelenbeurs wel kleine optimistische fabrikanten van insectenproducten te bewonderen.De doorbraak van producten met insecteneiwitten laat op zich wachten. De juichstemming...

Boek over De Vegetarische Slager: van droom naar succes

Boek over De Vegetarische Slager: van droom naar succes

Het boek ‘De Vegetarische Slager’ van Jeroen Siebelink verschijnt 5 maart. Het boek beschrijft hoe Jaap Korteweg zijn voedselrevolutie ontketende: van idealistische droom naar wereldsucces.Jaap Korteweg is de oprichter van De Vegetarische Slager. Hij is zelf vegetariër, maar miste de smaak van vlees. Om die reden is hij op zoek gegaan naar een alternatief...

Nederlanders vinden hun eigen gezondheid belangrijker dan de duurzaamheid van het voedsel

Nederlanders vinden hun eigen gezondheid belangrijker dan de duurzaamheid van het voedsel

Nederlanders zijn het meest positief over de vooruitgang op het gebied van gezondheid. Een derde van de Nederlanders vindt echter dat ons voedsel minder gezond is geworden in de afgelopen 25 jaar.Dit blijkt uit het Duurzaamheidskompas van advies- en communicatiebureau Schuttelaar & Partners. Het bureau bestaat 25 jaar in 2020. Om deze reden hebben...