Supermarktketen Jumbo schuift huismerkzuivel onder Beter Leven Keurmerk

attachment-Keurmerk-2

Supermarktketen Jumbo maakt begin 2019 meer schapruimte vrij voor duurzame melkproducten van het Jumbo huismerk. Deze producten hebben het Beter Leven keurmerk en het Planet Proof keurmerk.

Jumbo wil hiermee haar voorloperpositie in duurzame zuivel verder uitbouwen. Het familiebedrijf sprak eerder al de ambitie uit om in 2022 alleen maar duurzame melkproducten te verkopen.

“De introductie van gecertificeerde melkproducten is een belangrijke vervolgstap om onze ambitie te kunnen realiseren. Als voorloper op het gebied van duurzame zuivel willen we zo onze intentie extra kracht bijzetten,” zegt Olaf de Boer, executive director Buying & Merchandising bij Jumbo. De Boer geeft ook aan dat Jumbo met beide keurmerken inspeelt op de behoefte van de klant die steeds meer waarde hecht aan dierenwelzijn.

Planet Proof

Het Planet Proof keurmerk, dat eerder Milieukeur heette, gaat een stap verder dan zijn voorganger. Het Planet Proof keurmerk stelt aanvullende criteria aan dierenwelzijn en weegt ook andere duurzaamheidsaspecten mee, zoals biodiversiteit en klimaat.

Sinds vorig jaar werkt Jumbo nauw samen met Planet Proof voor het aanbod aardappelen, groente en fruit (AGF).

 

Beter Leven keurmerk

Naast het Planet Proof keurmerk komt Jumbo in 2019 samen met de dierenbescherming en ketenpartners met verschillende zuivelproducten. Al deze zuivelproducten zijn van het Jumbo huismerk. Deze producten vallen allemaal onder het nieuwe Beter Leven keurmerk met één ster. Dit heeft dierenwelzijn hoog in het vaandel staan, maar stelt nu ook eisen op het gebied van milieu, klimaat en biodiversiteit.

 

“Jumbo is trots op de samenwerking met het Beter Leven keurmerk,” meldt De Boer. “Beter Leven heeft zich afgelopen jaren ruim en breed bewezen als leidraad voor consumenten die waarde hechten aan dierenwelzijn. We juichen het toe dat naast vlees, vleeswaren, snacks en eieren nu ook melkproducten een helder keurmerk krijgen.”

 

Het huidige assortiment met het Beter Leven keurmerk blijft behouden.

 

 

 

Lees ook
Productnieuws: nieuwe plantaardige kazen

Productnieuws: nieuwe plantaardige kazen

This is not Cheese Sauce en This is not Cheese Fondue zijn twee nieuwe plantaardige kazen. Ze zijn sinds afgelopen maand verkrijgbaar in een aantal supermarkten en in de eigen winkel annex productielocatie van de producent in Amsterdam, de start-up Willicroft.Naar eigen zeggen is Willicroft de eerste plantaardige kaaswinkel van Nederland. Bezoekers...

Naast Dry January is er ook Green January

Naast Dry January is er ook Green January

Het bedrijf &samhoud food, dat producten maakt op basis van groenten, roept de Nederlander op om mee te doen aan Green January. De reclamecampagne gaat gepaard met de introductie van kant-en-klare groenteproducten voor in de oven bij Jumbo.Green January is geïnspireerd op Dry January. Dit staat voor een maand lang nul procent alcohol te drinken. Green...

Nudging kan helpen bij het beïnvloeden van de keus van de consument

Nudging kan helpen bij het beïnvloeden van de keus van de consument

Hoe kan de consument gestimuleerd worden om gezonder en duurzamer te eten zonder de keuzevrijheid weg te nemen. Nudging en het aanpakken van de omgeving van de consument schijnt hierbij te kunnen helpen.Dit zegt Joline Beulens, hoogleraar epidemiologie van leefstijl en cardiometabole ziekten aan Amsterdam UMC in een artikel op Duurzaam Bedrijfsleven....