TNO gaat samenwerken met Koreaanse FOODPOLIS

attachment-TNO-vierkant-638-259-s-c1

TNO gaat samen met het Koreaanse FOODPOLIS onderzoek doen naar innovatieve en gezonde voedingsconcepten. Op 26 november hebben beide partijen een Memorandum of Understanding (MoU) getekend.

Hierdoor krijgt TNO de kans om samen te werken met universiteiten en bedrijven die voortbouwen op de Koreaanse manier van gezonde voeding. FOODPOLIS put uit de kennis en ervaring op het gebied van innovatie, gezonde voeding en voedselveiligheid van TNO. TNO richt zich al op kwaliteit (herformulering van producten), ingrediënten (verbeteren van productietechnologieën) en processing (energiezuinig produceren).  

 

TNO en FOODPOLIS beginnen met gezamenlijke onderzoeksprojecten, bijeenkomsten en uitwisselingen. Voor TNO dragen de innovaties bij aan het versterken van de concurrentiekracht op lange termijn. Kijk voor meer informatie op tno.nl

 

Lees vereder op Voeding Nu online:

Betere richtlijnen allergenen-etikettering in de maak

UMC Utrecht, TNO en nVWA onderzoeken allergische reacties

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...