Unicef Nederland sluit zich aan bij Alliantie Stop kindermarketing

attachment-unicef-logo

Unicef sluit zich aan bij Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding.

Floris Italianer, directeur van de Hartstichting, zegt namens de Alliantie blij te zijn met de aansluiting van Unicef Nederland. 'UNICEF Nederland staat voor de bescherming van kinderrechten en slaagt er in dit wereldwijd met succes uit te dragen. Samen willen we ervoor zorgen dat de regelgeving omtrent kindermarketing wordt aangescherpt, zodat het promoten van ongezonde producten aan kinderen niet langer is toegestaan.'

De Alliantie - opgericht in 2015 - is een breed samenwerkingsverband van wetenschappers en gezondheids-, consumenten- en maatschappelijke organisaties. Sinds de start hebben onder meer de gemeenten Amsterdam en Rotterdam, de GGD Amsterdam, Ouders van Waarde en AJN Jeugdartsen Nederland zich aangesloten. 

Overgewicht kinderen terugdringen

'Om overgewicht onder kinderen effectief en blijvend terug te dringen, moeten we dit probleem echt breed oppakken,’ aldus Suzanne Laszlo, directeur UNICEF Nederland. In het Internationaal Verdrag Inzake de Rechten van het Kind staat dat ieder kind het recht heeft om op te groeien in een gezonde omgeving. Samen met de Alliantie wil UNICEF Nederland kindermarketing voor ongezond voedsel hoog op de agenda’s krijgen van overheden, politici en bedrijven.

Lees ook
Luistertip: podcast over de Blue Zones

Luistertip: podcast over de Blue Zones

Elke vrijdag deelt de redactie van VoedingNu een luister-, lees- of kijktip. Vandaag tippen we een podcast-aflevering van The Ultimate Health Podcast waarin Dan Buettner vertelt over de ‘Blue Zones’.

Eetbare bushalte opent in Breda

Eetbare bushalte opent in Breda

In Breda vind je tot en met 21 september een eetbare bushalte vol groente en fruit. Het project waarin Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) in samenwerking met partners aandacht vraagt voor de consumptie van meer groente en fruit.

Duurzame diepvriesmaaltijd-leverancier Freasy krijgt investering

Duurzame diepvriesmaaltijd-leverancier Freasy krijgt investering

Freasy, verstrekker van kant-en-klare diepvriesmaaltijden, ontvangt groeikapitaal om de online verkoop verder op te schalen. Het is de eerste investeringsronde voor het Rotterdamse bedrijf.