Verhoogde sportprestatie voor mannen

attachment-TNS

Nestlé komt met een nieuw concept voor hun productlijn PowerBar, genaamd Training, Nutrition and Sports. Het is bedoeld om de prestatie van sporters in de sportschool te optimaliseren.

Het nieuwe voedings- en trainingsconcept van het merk PowerBar van Nestlé heeft als doel de sportprestatie die mannen in de sportschool leveren te optimaliseren zonder dat de sportduur verlengd hoeft te worden. Dit gebeurt met behulp van training, voeding en sportvoeding.


Trainingsschema

Het programma richt zich niet op topsporters of bodybuilders, maar is ontwikkeld voor ‘normaal actieve’ mannen die een strak en goed gevormd lijf willen. Het berekent een trainingsschema en een sportvoedingsschema waarbij een speciaal ontwikkelde PowerBar shake is opgenomen. Daarnaast biedt het ook een algemeen voedingsadvies.

Sportvoeding shakes

Nestlé ontwierp Training, Nutrition and Sports (TNS)  in combinatie met een nieuwe reeks PowerBar shakes in poedervorm. Deze is in de smaken chocolade en vanille te verkrijgen in verschillende landen in Europa, waaronder Nederland. Het doel van Nestlé is om het in heel Europa verkrijgbaar te maken.


Efficiënt trainen

TNS is door professionele atleten, deskundige trainers en wetenschappers ontwikkeld. Zij baseerden het concept  op een wetenschappelijk bewezen gestroomlijnd trainingsconcept. Gestroomlijnde training is wanneer niet alleen de oefening, maar ook het aantal herhalingen gevarieerd is

In Duitsland is vanwege de populariteit van PowerBar een versie voor vrouwen gelanceerd met de naam Power shaping.

 

Lees ook op voedingnu.nl:

Grootschalig onderzoek naar beweeggedrag

Nestlé meet geluk en welzijn Australiërs 

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...