Verkiezing mijn favoriete bioproduct gestart

attachment-bioproduct

Tien biologische producten zijn genomineerd voor de titel ‘Mijn favoriete bioproduct’. Het publiek kan stemmen via www.mijnfavorietebioproduct.nl. Er kan tot 15 januari 2016 gestemd worden. Op woensdag 20 januari 2016 wordt op de Bio-beurs in Zwolle bekend gemaakt welk product zich het favoriete bioproduct van Nederland mag noemen.

De genomineerden

- 3-mix notenpasta van TerraSana

- Arnica Massageolie van Weleda

- Bee natural cosmetics MEN van de Traay

- Demeter rode bieten van Estafette Odin

- Ekoland chocopasta van Natudis

- Havergrutten van de Halm

- Mureda Drágora Rood van Natrada

- Natural Temptation – Lots of love thee van Organic Flavour Company

- Rozenspray Conditioner van Urtekram

- Spelt pizza van Albert Heijn

- Tomatensaus passata rustica van de Nieuwe Band

- Your Organic Nature rode linzen pasta van Udea

 

Leukste inzendingen

Consumenten die stemmen op hun favoriete bioproduct en vertellen waarom ze daar zo enthousiast over zijn, maken zelf ook kans op een prijs. De leukste inzendingen worden beloond met gratis boodschappen.

 

Meer ruimte voor biologische producten

De Verkiezing van mijn favoriete bioproduct is een initiatief van Bionext en de Vereniging van Biologische Producenten en Handel. Bavo van den Idsert, directeur van Bionext: ‘Met de groeiende vraag naar biologisch is er steeds meer ruimte voor nieuwe biologische producten. Producenten spelen daarop in door een steeds breder assortiment aan te bieden, dat verkrijgbaar is via de biologische speciaalzaak en de supermarkt.’

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Genomineerden bekend voor Gouden Windei 2015

Lees ook
Meer consumenten kopen biologisch

Meer consumenten kopen biologisch

Consumenten kopen vaker biologisch. Uit onderzoek van GfK blijkt dat de aankoopfrequentie van biologische voedingsmiddelen in 2020 steeg met 7 procent. Dat meldt brancheorganisatie Bionext met een persbericht.

Plastic dop op Campina Biologisch is weg

Plastic dop op Campina Biologisch is weg

De producten van Campina Biologisch zijn vanaf vandaag verkrijgbaar in een milieuvriendelijkere verpakking, zonder plastic dop. De nieuwe verpakking stoot volgens FrieslandCampina 37 procent minder CO₂ uit ten opzichte van de oude verpakking.De literverpakkingen van Campina Biologisch hebben een vernieuwde schenkopening zonder plastic draaidop. Deze...

Consument wil extra betalen voor duurzame verpakking

Consument wil extra betalen voor duurzame verpakking

Het merendeel van de consumenten vindt duurzame verpakkingen belangrijk bij aankoop van groente en fruit. Ruim een derde is bereid hier meer voor te betalen. Consumenten zijn echter nog onvoldoende bekend met de milieu-impact en het nut van verpakkingen.Dat blijkt uit een enquête van PanelWizard in opdracht van ABN AMRO. Het rapport is hier te downloaden....