Verkiezing mijn favoriete bioproduct gestart

attachment-bioproduct

Tien biologische producten zijn genomineerd voor de titel ‘Mijn favoriete bioproduct’. Het publiek kan stemmen via www.mijnfavorietebioproduct.nl. Er kan tot 15 januari 2016 gestemd worden. Op woensdag 20 januari 2016 wordt op de Bio-beurs in Zwolle bekend gemaakt welk product zich het favoriete bioproduct van Nederland mag noemen.

De genomineerden

- 3-mix notenpasta van TerraSana

- Arnica Massageolie van Weleda

- Bee natural cosmetics MEN van de Traay

- Demeter rode bieten van Estafette Odin

- Ekoland chocopasta van Natudis

- Havergrutten van de Halm

- Mureda Drágora Rood van Natrada

- Natural Temptation – Lots of love thee van Organic Flavour Company

- Rozenspray Conditioner van Urtekram

- Spelt pizza van Albert Heijn

- Tomatensaus passata rustica van de Nieuwe Band

- Your Organic Nature rode linzen pasta van Udea

 

Leukste inzendingen

Consumenten die stemmen op hun favoriete bioproduct en vertellen waarom ze daar zo enthousiast over zijn, maken zelf ook kans op een prijs. De leukste inzendingen worden beloond met gratis boodschappen.

 

Meer ruimte voor biologische producten

De Verkiezing van mijn favoriete bioproduct is een initiatief van Bionext en de Vereniging van Biologische Producenten en Handel. Bavo van den Idsert, directeur van Bionext: ‘Met de groeiende vraag naar biologisch is er steeds meer ruimte voor nieuwe biologische producten. Producenten spelen daarop in door een steeds breder assortiment aan te bieden, dat verkrijgbaar is via de biologische speciaalzaak en de supermarkt.’

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Genomineerden bekend voor Gouden Windei 2015

Lees ook
Biologisch is meer dan voedselproductie alleen (video)

Biologisch is meer dan voedselproductie alleen (video)

‘Biologische voeding gaat over meer dan voedselproductie alleen.’ Dat zegt Denise Godinho, Hoofd Communications & Engagement van de Internationale Federatie van Biologische Landbouwbewegingen (IFOAM).IFOAM oftewel Organics International is de overkoepelende organisatie voor de biologische landbouwbeweging wereldwijd die 800 filialen in 117 landen vertegenwoordigt....

Meer vegan zoetwaren in de schappen van Albert Heijn

Meer vegan zoetwaren in de schappen van Albert Heijn

Albert Heijn breidt het zoete vegan assortiment uit. Het is herkenbaar aan de donkergroene schapkaartjes.Vegan chocoladerepen, koekjes en candybars komen te liggen in ruim 300 winkels van Albert Heijn. AH nam dit besluit na een pilot. Tegelijkertijd worden grote, donkergroene schapkaartjes voor de vegan categorie geïntroduceerd. Hierdoor zijn de producten...

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....