Vlaams Huis van de Voeding 3 mei geopend

attachment-Huis

In het Belgische Roeselare opent 3 mei het Vlaamse Huis van de Voeding, ook wel Miummm genoemd, zijn deuren.

Bij dit interactief doe- en belevingscentrum start binnenkort ook het Ondernemerscentrum Roeselare met ateliers en kantoren voor beginnende ondernemers.

 

Betrokkenheid publiek vergroten

Het Huis van de Voeding kent drie doelstellingen: de kennis over en rond voeding bij het grote publiek verbeteren, het imago van de voedings- en voedingsverwante sectoren versterken en de kloof tussen de sector en de bevolking verkleinen en tot slot jongeren warm maken voor de sector zodat zij daar een opleiding of baan zullen zoeken.

 

Het Miummm vertelt het verhaal over voeding van grond tot mond aan de hand van moderne applicaties. De bezoekers worden ertoe aangezet om zelf actief informatie te verzamelen. Een inhoudelijke greep uit het Miummm: een transportbandquiz, een veilingspel, een heftrucksimulatie.

 

Innovation Food Box centrale plaats

Op een centrale plaats in het Miummm komt de ‘innovation food box’, een ruimte die dienst doet als vitrine voor innovatieve producten en/of processen uit de voedingssector. Elk bedrijf met verwantschap in de voedingssector krijgt, na selectie, de kans om hier zijn innovatieve product of proces aan het brede publiek voor te stellen.

 

Onderdeel van het Thought 4 Food project

Het Miumm kwam tot stand in het kader van het project Thought 4 Food, een EFRO-project met de Provincie West-Vlaanderen als promotor. Hierin werken vele stakeholders uit de agro-voedingswereld samen met de financiële steun van Europa en Vlaanderen en in nauwe samenwerking met het RESOC Midden-West-Vlaanderen en de Stad Roeselare.

Meer over
Lees ook
Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...