Wageningse studenten de keuken in

Internationale studenten van Wageningen University bezoeken deze week in het kader van het vak Food Culture and Customs , onderdeel van de Master Gastronomy, de keukens van maaltijdproducent Marfo in Lelystad.

Internationale studenten van Wageningen University bezoeken deze week in het kader van het vak Food Culture and Customs , onderdeel van de Master Gastronomy, de keukens van maaltijdproducent Marfo in Lelystad.

Studenten krijgen in de lessen inzicht in de relatie tussen gastronomie en menu- en maaltijdontwikkeling doordat Marfo (www.marfo.com) culinaire kennis en kwaliteit en hoogwaardige productietechnologie combineert. Marfo maakt al decennialang gastronomische maaltijden speciaal voor veel verschillende doelgroepen in verschillende culturen in de zorg, instellingen en luchtvaart. Aan het roer van de ontwikkelkeuken staat chef-kok Pascal Jalhay die, geïnspireerd door seizoenen, regioproducten en reacties van gasten, eerst alle gerechten in het klein maakt en daarna in het groot vertaalt. De maaltijden zijn authentiek en gevarieerd: van Hollandse kost tot exquise Oosterse schotels, halal- en nauwkeurig samengestelde dieetgerechten met minder zout, suiker en vet. Kernelementen in de culinaire methodologie van Marfo zijn kwaliteit, consistentie en voortdurende ontwikkeling in zowel inkoop, productie als verpakking.

Meer over
Lees ook
Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina heeft voor het eerst een trendrapport gemaakt voor het jaar 2019-2020. Hieruit komen drie hoofdtrends en ook een aantal microtrends naar voren. Wat waren de bevindingen van het Nederlandse zuivelbedrijf?Elk jaar worden verschillende trends voor de voedingsmiddelenindustrie op een rijtje gezet voor het volgende jaar. Voor het eerst heeft...

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn is gekozen als Liegebeest 2019 in de verkiezing van Wakker Dier. De supermarktketen kreeg 7.000 van de in totaal 19.000 uitgebrachte stemmen.Albert Heijn kreeg zijn nominatie vanwege de verpakking van de AH kip, waarop staat dat de kip ‘meer ruimte’ heeft. Volgens Wakker Dier geeft de supermarktketen haar kippen echter de minste ruimte,...