Wageningse studenten de keuken in

Internationale studenten van Wageningen University bezoeken deze week in het kader van het vak Food Culture and Customs , onderdeel van de Master Gastronomy, de keukens van maaltijdproducent Marfo in Lelystad.

Internationale studenten van Wageningen University bezoeken deze week in het kader van het vak Food Culture and Customs , onderdeel van de Master Gastronomy, de keukens van maaltijdproducent Marfo in Lelystad.

Studenten krijgen in de lessen inzicht in de relatie tussen gastronomie en menu- en maaltijdontwikkeling doordat Marfo (www.marfo.com) culinaire kennis en kwaliteit en hoogwaardige productietechnologie combineert. Marfo maakt al decennialang gastronomische maaltijden speciaal voor veel verschillende doelgroepen in verschillende culturen in de zorg, instellingen en luchtvaart. Aan het roer van de ontwikkelkeuken staat chef-kok Pascal Jalhay die, geïnspireerd door seizoenen, regioproducten en reacties van gasten, eerst alle gerechten in het klein maakt en daarna in het groot vertaalt. De maaltijden zijn authentiek en gevarieerd: van Hollandse kost tot exquise Oosterse schotels, halal- en nauwkeurig samengestelde dieetgerechten met minder zout, suiker en vet. Kernelementen in de culinaire methodologie van Marfo zijn kwaliteit, consistentie en voortdurende ontwikkeling in zowel inkoop, productie als verpakking.

Meer over
Lees ook
HAK hoopt op teelt Hollandse kikkererwt

HAK hoopt op teelt Hollandse kikkererwt

Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK laat dit jaar opnieuw kikkererwten telen in Zeeuws-Vlaanderen. Dit is een tweede proef na een succesvolle eerste proef in 2018. Hiermee streeft HAK ernaar zoveel mogelijk van haar groenten en peulvruchten lokaal te verbouwen.Na de succesvolle eerste proef vorig jaar, wil HAK door middel van een tweede testperiode...

NAGF: ‘Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit’

NAGF: ‘Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit’

Nudges om de verkoop van groenten en fruit in supermarkten te stimuleren, hebben een positief effect. Met een paar simpele nudges zijn consumenten aan te sporen om meer groenten en fruit te kopen.Onlangs gaf een Brits onderzoek suggesties voor de inrichting van een gezonde supermarkt. Het Nederlandse Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) voerde...

Omzet vleesvervangers in tweeënhalf jaar 51% gestegen

Omzet vleesvervangers in tweeënhalf jaar 51% gestegen

Een nieuw onderzoek van IRI Nederland laat zien dat de omzet van vleesvervangers sinds 2017 met 51% is gestegen. De omzet van vers vlees daarentegen is gedaald. De omzet van vlees is nog steeds wel het hoogst.De populariteit van vleesvervangers neemt toe. ABN Amro voorspelde eerder dit jaar al dat de vleesvervangermarkt zowel in 2019 als in 2020 met...