Willem-Paul de Mooij nieuwe hoofdredacteur VMT

attachment-Willem-Paul-de-Mooij

Willem-Paul de Mooij (1979) wordt per 1 september de nieuwe hoofdredacteur van het Food Cluster van uitgeverij MYbusinessmedia. Dat maakt MYbusinessmedia vandaag bekend.

De Mooij wordt als hoofdredacteur van het Food Cluster verantwoordelijk voor de uitgaven VMT, VMT Food.be, Holland Food Innovations, FoodPress, Voeding NU en de bijbehorende websites, nieuwsbrieven, boeken en bijeenkomsten.

Hij zal nauw samenwerken met de redactie van VMT: Hans Damman, Dionne Irving, Maurice de Jong en de hoofdredactie van Voeding Nu, Hans Kraak, en samen met hen, onder supervisie van uitgeefmanager Suzanne Wanders, het redactionele beleid van het Food Cluster  vormgeven. In Vlaanderen zal De Mooij een team vormen met adjunct-hoofdredacteur Yves De Groote.

De Mooij: “Ik kijk er ontzettend naar uit me verder te verdiepen in de Nederlandse en Belgische foodsector. De branche staat de komende jaren voor geweldige uitdagingen als het gaat om duurzaamheid, gezondheid en voedselveiligheid. Het is mijn missie om daar, samen met het team, de relevante en actuele thema’s te belichten en uit te diepen voor de vakspecialisten in de branche.”

De Mooij rondde de opleiding Journalistiek in 2002 af. Hij begon zijn loopbaan als redacteur bij de regionale pers en werkte daarna twaalf jaar bij Ondernemers Pers Nederland, waarvan de laatste zeven jaar als hoofdredacteur van vakbladen Levensmiddelenkrant en Out.of.Home Shops.

Dit voorjaar maakte Carina Grijspaardt bekend te stoppen als hoofdredacteur van VMT. Zij emigreerde in juli naar de Verenigde Staten.

Meer over
Lees ook
Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...