nieuws

Vrouwen meer interesse in voeding dan mannen

Voeding en gedrag

Vrouwen meer interesse in voeding dan mannen

Vrouwen hechten meer waarde aan duurzaamheid, staan meer open voor nieuwe aanbieders en pakken voedingstrends sneller op dan mannen. Dit blijkt uit doelgroeponderzoek van Sanoma SBS.

Elke vijf jaar houdt Sanoma SBS een doelgroeponderzoek onder ruim 2.000 Nederlandse consumenten in de leeftijd van 18 tot 65 jaar. De studie bestaat uit drie delen, waarin respectievelijk media, belevingswereld en de fases die leiden tot de aankoopbeslissing binnen negen branches centraal staan. Eén van de branches waar de studie zich op richt is Food.

 

Vrouwen

Volgens het onderzoeksrapport zijn vooral vrouwen van 35 tot 54 jaar voorlopers op het gebied van voeding. Vaak zijn het de hoogopgeleide ‘levensgenieters’ die zich snel aanpassen aan de voedingstrend van het moment. Vrouwen kiezen vaker op gevoel en hechten meer waarde aan duurzaamheid dan mannen. 71 procent van de vrouwen zegt open te staan voor nieuwe aanbieders.

 

Overeenkomsten

Uit het onderzoek blijkt dat er ook overeenkomsten zijn tussen de mannen en vrouwen. 22 procent van zowel de mannen als  de vrouwen geven aan dat de prijs leidend is bij het maken van de uiteindelijke keuze. Bijna 50 procent van beide groepen weet vaak van tevoren wat ze willen kopen en proberen dat zo snel en makkelijk mogelijk te vinden.

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Vriendinnen vaak gefrustreerd uit eten

Vrouwen vaak slecht gediagnostiseerd

Reageer op dit artikel