nieuws

Water met een smaakje steeds populairder

Voeding en gedrag

Water met een smaakje steeds populairder

De consumptie van mineraalwater met een smaakje steeg explosief. Dit blijkt uit de resultaten die worden gepresenteerd in het Nationaal Wateronderzoek 2016.

Door het groeiende aanbod van water met een smaakje, vindt 40 procent van de waterdrinkers het makkelijker om genoeg water te drinken.

Belang van hydratatie

Volgens het onderzoek worden consumenten zich steeds bewuster van het belang van voldoende hydratatie. Maar liefst 4 op de 5 waterdrinkers geeft aan bewust bezig te zijn met het drinken van voldoende water.

Water voor de gezondheid

De personen die meer water zijn gaan drinken doen dit om verschillende redenen. De voornaamste reden is omdat het gezond is voor het lichaam (71 procent) en omdat men zich bewuster is geworden dat water gezond is om te drinken (61 procent). Opvallend is dat dit met name door jonge waterdrinkers tot 34 jaar wordt aangekondigd.

Water met een smaakje

Raymond Gianotten van Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) geeft aan dat twee vijfde van de waterdrinkers het makkelijker vindt om genoeg water te drinken door het huidige aanbod aan mineraalwater met een smaakje.

Hij zegt: ‘De populariteit van deze relatief nieuwe categorie gebotteld water zien wij ook terug in de cijfers. Producenten melden over het afgelopen jaar groeipercentages van de categorie water met een smaakje van 50 tot zelfs meer dan 100 procent. Ik verwacht dat deze categorie ook de komende jaren nog verder zal groeien.’

Reageer op dit artikel