nieuws

VoedselLoket Almere gaat samenwerking met Honig aan om groenteconsumptie te verhogen

Voedingsbeleid

VoedselLoket Almere gaat samenwerking met Honig aan om groenteconsumptie te verhogen

Het VoedselLoket Almere (VLA) wil in samenwerking met Honig klanten van de Voedselbank aanzetten tot het vaker eten van groente. Volgens VLA blijft er te vaak groente liggen in de supermarkt van de stichting.

De hele maand juli zal Honig producten als pasta en wraps samen met recepten aanbieden, die ervoor moeten zorgen dat klanten meer groente gaan kopen en eten.

VLA supermarkt

Stichting VLA helpt meer dan 1300 gezinnen in Almere die in armoede leven. De stichting levert voedsel, kleding, speelgoed en sociale hulp. Aangesloten gezinnen krijgen een pas met fictief geld waarmee zij in de VLA supermarkt voedsel kunnen kopen.

Groente worden niet gekocht

Het groenteassortiment bestaat deels uit zelf verbouwde, biologische groente uit de VLA VoedselTuin en deels uit groente die zij krijgen van supermarkten. Maar volgens de stichting weten mensen veelal niet wat de mogelijkheden met groente zijn en wordt het daarom vaak niet gekocht. De samenwerking met Honig moet hier in de komende maand verandering inbrengen.

365 Dagen Challenge

De samenwerking gaat 4 juli van start samen met ‘The Suburban Dad’, een blogger uit Almere, het gezicht van de ‘365 Dagen Challenge’ campagne van Honig. Met de campagne wil Honig gezinnen ertoe aanzetten vaker Honigproducten te gebruiken bij het bereiden van maaltijden en wil het merk gezinnen aansporen vaker samen te eten.

Reageer op dit artikel