nieuws

‘Greenco en JOGG werken samen voor gezonde sportkantines’

Voedingscommunicatie

‘Greenco en JOGG werken samen voor gezonde sportkantines’

Greenco, teler en verpakker van snackgroenten, en Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG), gaan een samenwerking aan om het aanbod in sportkantines gezonder maken. Ze beginnen met een pilot voor de verkoop van sportgroenten in 200 sportclubs.

Voor veel mensen is groente nog geen vanzelfsprekende keuze zegt Jos van Mil, Managing Partner Greenco. Snackgroenten, bijvoorbeeld Tommies, zouden volgens hem een bijdrage kunnen leveren in de out-of-home-kanalen, waaronder sportgelegenheden.

 

Marjon Bachra, directeur JOGG, geeft aan de groenteconsumptie van kinderen te willen stimuleren omdat bijna geen enkel kind genoeg groente binnenkrijgt. Snackgroenten zijn volgens Bachra een gezond en lekker alternatief voor in de sportkantine en kunnen zo een bijdrage leveren aan een grotere consumptie.

 

Pilot ‘sportgroenten verkoop’

De pilot sportgroenten zal in het voorjaar van 2016 starten. 200 clubs worden uitgenodigd om acht weken lang snackgroenten: tomaatjes, komkommertjes en paprikaatjes te verkopen in de kantine of het clubhuis. De groenten zullen gepresenteerd worden als Team Tommies-spelers met een verpakking in de vorm van een sportshirtje.

 

Gezond aanbod aanvullen

Greenco, die zich opstelt als supporter van de club, zorgt tijdens de pilot voor winacties, promotiemateriaal en een sampleteam om het gezonde aanbod in de clubs verder te stimuleren.

 

Op de website van Tommies vindt u meer informatie over de pilot en startdata.

 

Reageer op dit artikel