nieuws

Plus plaatst suikermeter in ontbijtgranenschap

Voedingscommunicatie

Plus plaatst suikermeter in ontbijtgranenschap

Supermarktketen Plus gaat zich inzetten voor verantwoord ontbijten. In de supermarkt is een suikermeter te vinden voor ontbijtgranen die consumenten kan helpen een bewustere keuze te maken. Een andere slag die de supermarkt slaat is de verbetering van de productsamenstelling van een aantal ontbijtgranen van eigen merk.

De aanleiding voor de suikermeter is het ontbijtgedrag in Nederland. Volgens Plus kennen veel Nederlanders het belang van een goed ontbijt, maar leidt deze kennis niet altijd tot een verantwoord ontbijt.

Hoewel acht op de tien Nederlanders het belang van een goed ontbijt kennen, slaat een op de tien de ochtendmaaltijd weleens over. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van Plus. En dat terwijl een goed ontbijt volgens het Voedingscentrum zo belangrijk is: het zorgt voor nieuwe energie na de nacht en brengt de spijsvertering op gang.

Suikermeter aan het schap

De suikermeter zit bevestigd aan het ontbijtgranenschap. Zodoende ziet de consument in een oogopslag in welke categorie zijn of haar favoriete ontbijtproduct valt. Blauw staat voor 0-16 gram suiker per 100 gram product, geel voor 16,1-22 gram suiker en oranje voor meer dan 22 gram suiker.

Eerder al caloriemeter en vezelmeter

Op deze manier wil Plus, eerder gekroond als meest verantwoorde supermarkt consumenten helpen bewustere keuzes te maken voor hun ontbijt. Al eerder introduceerde Plus als eerste supermarkt een caloriemeter voor frisdranken en een vezelmeter voor het brood.

Kindermarketingvrij en Nationaal Schoolontbijt

Verder heeft de supermarktketen de ontbijtproducten Plus Choco Jumpers en Plus Honing Ringos kindermarketingvrij gemaakt: de vrolijke figuren en letters zijn van de verpakking gehaald. Bovendien start Plus een partnership met het Nationaal Schoolontbijt.

Reageer op dit artikel