nieuws

Bakkerijbranche lanceert campagne ‘Brood. Goed verhaal.’

Voedingscommunicatie

Bakkerijbranche lanceert campagne ‘Brood. Goed verhaal.’

Met steun van de Europese Unie lanceert de Nederlandse en Belgische bakkerijbranche de campagne ‘Brood. Goed verhaal.’ Ze presenteren het als een ode aan het brood.

De campagne zal drie jaar duren en zal onder andere bestaan uit proeverijen op driehonderd plekken in Nederland.

Volgens de campagnemakers is de consument zich in de afgelopen jaren al meer bewust gaan bezighouden met voeding en gezondheid, wat blijkt uit de gestegen consumptie van volkorenbrood. Waar volgens de bakkerijbranche twee jaar geleden bruinbrood nog de meest gegeten boterham was, is nu volkoren brood de meest gegeten broodsoort.

Brood en gezondheid

De campagne is een reactie op de negatieve en tegenstrijdige verhalen over brood die de laatste jaren in de media verschenen. Op de website van de campagne is informatie te vinden, over brood en gezondheid, onder andere van de Gezondheidsraad en het Voedingscentrum. Hiermee hoopt de bakkerijsector antwoord te geven op de groeiende vraag van de consument naar betrouwbare informatie rondom voeding en gezondheid.

Ode aan het brood

Volgens David de Bruijn, communicatiemanager bij het Nederlandse Bakkerij Centrum, verdient brood extra aandacht vanwege de hoge consumptie ervan in Nederland. ‘De campagne vertelt over de rijkdom van brood. Niet gek als je de broodconsumptie in ons land bekijkt. Dagelijks eten we gemiddeld vier boterhammen per persoon.’

Campagne

De campagne wordt vandaag afgetrapt met een televisiecommercial. Daarnaast komt er een serie onlinevideo’s uit waarin een aantal bekende Nederlanders een ode, in de vorm van een lofdicht, geschreven hebben aan brood. Ook worden er op driehonderd plekken in Nederland proeverijen georganiseerd. Hier kunnen consumenten verschillende soorten brood proeven.

De odes en locaties van de proeverijen zijn te vinden op de website.

Reageer op dit artikel