nieuws

Nierstichting start met zoutbewuste Restaurant Driedaagse

Voedingscommunicatie

Nierstichting start met zoutbewuste Restaurant Driedaagse

In het kader van de ‘de ongezouten waarheid’ campagne van de Nierstichting was dinsdag 6 maart de start van de Nierstichting Restaurant Driedaagse.

Volgens de Nierstichting eet nog steeds het over grote deel van de Nederlandse bevolking te veel zout. De stichting hoopt hiermee consumenten te inspireren om zoutbewust te gaan eten.

Zoutbewustmenu

Consumenten kunnen bij meer dan 100 toprestaurants in heel Nederland terecht voor een zoutbewust 3- tot 5-gangen menu. Deze moeten vooraf gereserveerd worden op de website van de driedaagse. De driedaagse vindt plaats op 6, 7 en 8 maart.

Culinaire top

Om de aandacht van consument en politiek te vragen zullen drie chefs uit de culinaire top van Nederland in de keuken staan van Nieuwspoort. Hier zullen de chefs een zoutbewust diner verzorgen voor Tweede Kamerleden, topambtenaren van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, vertegenwoordigers uit het horeca- en voedingsmiddelensector, journalisten en wetenschappers.

Horecabranche

De horecabranche heeft inmiddels het initiatief breed omarmd. Zo is naast de restaurants ook Koninklijke Horeca Nederland(KHN) nauw betrokken bij de campagne. Voorzitter Robèr Willemsen geeft aan dat KHN gezondheid hoog in het vandaal heeft staan. ‘Ik ben er trots op dat er meer dan 100 restaurants mee doen en een zoutbewust menu serveren. Samen kunnen we het publiek laten ‘zien’ en proeven hoe lekker eten is met minder zout.’ 

Reageer op dit artikel