nieuws

Vlees- en visvrije maaltijden worden steeds vaker besteld

Voedingscommunicatie

Vlees- en visvrije maaltijden worden steeds vaker besteld

Afgelopen week namen 57.600 Nederlanders deel aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Een initiatief dat Nederlanders inspireerde om van 11 tot 17 maart een week lang geen vlees (en vis) te eten, en in plaats daarvan de plantaardige keuken te ontdekken.

Van het aantal bestellingen die in de Nationale Week Zonder Vlees geplaatst zijn bij Deliveroo, waren opvallend veel maaltijden vlees- en visvrij, meldt de organisatie in een persbericht. Er was een groei van 80% in het aantal deelnemers die meededen aan de week ten opzichte van 2018.

Vlees- en visvrij

Nils van der Feltz, Head of Account Management NL, licht toe: ‘Sinds de start van Deliveroo in Nederland zien we een stijging in het aantal vegetarische en vegan-restaurants die zich aansluiten bij Deliveroo. Ook het aanbod in vegetarische en/of vegan-gerechten op de menukaarten is tegenwoordig heel normaal, gezien de groei van de consumentenbehoeften voor dit soort gerechten.’

Top 3 gerechten

De top 3 meest bestelde gerechten bij Deliveroo in de Week Zonder Vlees waren:
•             Psychedelic Cauliflower – Mana Mana (Amsterdam)
•             Vegan Crispy Chicken Wrap – Bright Kitchen Las Vegan (Amsterdam)
•             Mexican Bean Burger – Clubs Vers (Den Haag)

Reageer op dit artikel