nieuws

Markt voor verkoop gezonde producten bij attracties

Voedselproductie

Markt voor verkoop gezonde producten bij attracties

De meeste consumenten (76%) nemen meestal geen eten van thuis mee voor de lunch of het diner tijdens een dagje uit, maar bijna de helft wil graag gezond eten. Dit lukt niet omdat er weinig voor een gezonde keuze wordt aangeboden bij attracties.

Dit blijkt uit het Duurzaamheidskompas, een periodiek onderzoek onder 527 respondenten naar trends over duurzaamheid onder het Nederlandse publiek. Veel consumenten (73%) vinden dat attracties, zoals dierentuinen en pretparken, gezonde voedingsmiddelen actief moeten promoten.

 

Gezonde keuze

35 procent van de respondenten vindt het lastig om een gezonde keuze te maken uit het aanbod bij attracties tijdens een dagje uit. Bijna de helft van de deelnemers vindt dat er te weinig mogelijkheden zijn voor een gezonde keuze en geven het aan wel belangrijk te vinden om  een gezonde keuze te maken tijdens een dagje uit.

36 procent vindt dat er onvoldoende aanbod is van groente en fruit. Het liefst zouden deze consumenten een broodje met gezond beleg willen kopen, een (maaltijd)salade of fruit.

 

Aanbod etenswaren

Bijna tweederde van de participanten gaat meerdere keren per jaar een dagje uit en ruim tweederde luncht en eet de avondmaaltijd (41 procent) buiten de deur. De meeste consumenten geven 6-10 euro uit aan de lunch bij de horeca van attracties. Het aanbod aan etenswaren wordt door 58% lekker gevonden, maar niet erg uitgebreid (45%). 

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Foodwatch start emailactie tegen kindermarketing

Reageer op dit artikel