nieuws

Landelijke campagne voor duurzaamheid

Voedselproductie

Landelijke campagne voor duurzaamheid

Op 11 september gaat de campagne ‘Doe Maar Lekker Duurzaam’ van start waar alle Postcode Loterij deelnemers een cadeaubon krijgen van € 12,50 euro voor duurzame boodschappen van de Albert Heijn. Deze campagne is onder andere opgezet door de Nationale Postcode Loterij.

De Nationale Postcode Loterij zet in samenwerking met Albert Heijn en Unilever de campagne op om hiermee consumenten te motiveren duurzamer te eten. Keurmerken als ASC, Beter Leven Keurmerk, EKO, Fairtrade Max Havelaar, Marine Stewardship Council (MSC), Rainforest Alliance en UTZ Certified ondersteunen de ‘Doe Maar Lekker Duurzaam’-campagne.

Duurzaamheid

Imme Rog, algemeen directeur van de Nationale Postcode Loterij vertelt dat duurzamer eten een enorm verschil kan maken voor mens, dier en milieu. Anniek Mauser van Unilever meldt dat uit Dossier Duurzaam 2015 blijkt dat het belangrijk is om mensen te laten ervaren hoe makkelijk en betaalbaar duurzamer eten is. Dossier Duurzaam is een jaarlijks onderzoek van GfK en marketingbureau b-open waarin de houding van de consument tegenover duurzaamheid wordt gemeten. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat bijna de helft (49%) van de Nederlanders duurzaam eten belangrijk vindt. Echter de meerderheid let er bij het boodschappen doen niet op.

Gratis boodschappen

Tussen 11 en 18 september ontvangen alle deelnemers van de Nationale Postcode Loterij een cadeaubon van € 12,50 euro. Met deze bon kunnen meer dan 1400 duurzame producten worden gekocht bij de Albert Hein. Onder andere A-merken zoals Unox, Knorr, Bertolli, Lipton, Magnum en Ben & Jerry’s behoren tot de duurzame keuze.

Naast de cadeaubon ontvangen de Postcode Loterij-deelnemers ter inspiratie een receptenboekje met 8 recepten voor duurzame gerechten.

Lees verder op Voeding Nu online:
Vervangen vlees en zuivel beter voor kind en natuur
Duurzaamheid als zwakste schakel in nieuwe Richtlijnen Goede Voeding

Reageer op dit artikel