nieuws

Coca-Cola doet mee aan ‘Alles is Gezondheid’

Voedselproductie

Coca-Cola doet mee aan ‘Alles is Gezondheid’

Meer groei, maar niet met meer calorieën, waterverbruik of CO2-uitstoot. Dat zei Jaap Wassink, Vice-President en Country Director Coca-Cola European Partners Nederland, bij de heropening van de Coca-Cola-fabriek in Dongen. Premier Rutte verrichtte, tussen alle Brexit-perikelen door, de openingshandeling en vermeldde dat hij zelf graag af en toe een cola drinkt, afgewisseld met water. Tijdens de bijeenkomst ondertekende Coca-Cola ook een pledge van Alles is Gezondheid.

Coca-Cola deed de afgelopen drie jaar een investering van 90 miljoen euro in de frisdrankenfabriek in Dongen. Daarmee is productie efficiënter en duurzamer gemaakt. Rutte noemde het een schoolvoorbeeld voor de BV-Nederland.

Gezondheid

Tijdens de opening ondertekende vertegenwoordigers van Coca-Cola ook de pledge van het Nationaal Programma Preventie waarin partijen afspraken maken om aan een gezonder en vitaler Nederland te werken. Inmiddels doen in Nederland zo’n 1300 organisaties eraan mee. Coca-Cola geeft daarin aan sterker in te gaan zetten op de ontwikkeling en marketing van (fris)dranken zonder of met minder kilocalorieën. Ook zal het inzetten op een vergroting van het assortiment in verpakkingen (meer keuze), transparantie op het etiket, en het ondersteunen van beweegprogramma’s voor jongeren vanuit  verschillende partnerships, zoals Jeugdportfonds en Special Olympics.

Zero Sugar

Bij de opening van de fabriek presenteerde Coca-Cola de vernieuwde drank Coca-Cola zero sugar. Het gaat om een verbetering van de bestaande zero-variant dat qua smaak nog meer lijkt op de reguliere, gesuikerde cola. Het bedrijf kondigde aan actief bestaande reguliere cola-klanten naar de zero-versie te gaan trekken.

Grootste campagne

‘De campagne voor Coca-Cola zero sugar wordt de grootste die we ooit voor een zero-product hebben gevoerd, zowel in de media als direct naar klanten toe’, zegt Richard Schlasberg, country manager van Coca-Cola Nederland (rechts op de foto). ‘Veel mensen weten niet dat het zero helemaal geen calorieën bevat, dat gaan we nog duidelijker maken. Aan de ingrediënten van het product is niets veranderd, maar we hebben de verhouding van de blend zo aangepast dat de smaak is verbeterd en meer met de reguliere cola overeen komt.’

Coca-Cola heeft zich, zowel binnen de frisdrankenbranche als met de pledge van Alles is Gezondheid, vastgelegd om in 2020 het caloriegehalte van alle producten met gemiddeld 10 procent terug te dringen, ten opzichte van 2012. ‘Maar ook daarna zullen we verder gaan met een verbetering van onze producten; de ontwikkeling van producten die passen in een gezondere leefstijl, is voor ons een continu proces’, aldus Schlasberg.

Reageer op dit artikel