nieuws

Albert Heijn verwerkt regionale voorkeuren in vleesschap

Voedselproductie

Albert Heijn verwerkt regionale voorkeuren in vleesschap

Regionale smaak krijgt de hoofdrol in het vleesschap van de Albert Heijn. Vanaf aanstaande maandag 18 september wordt niet alleen de verhouding van de verschillende vleessoorten aangepast, ook worden per regio nieuwe producten aan het assortiment toegevoegd die zijn toegespitst op de regionale smaak.

Het assortiment in winkels verschilde al op basis van de klantvraag, maar met de nieuwe indeling van het vleesschap is er straks een duidelijk onderscheid tussen winkels in de verschillende regio’s. Winkels in het oosten van Nederland krijgen een groter assortiment aan varkensvlees en in het westen van het land komt het accent op rundvlees en biologisch vlees te liggen. 

In totaal worden er 20 nieuwe producten toegevoegd. Alle varkensvleesproducten komen van Nederlandse boeren en hebben minimaal een ster van Beter Leven Keurmerk. Het aantal en de selectie nieuwe producten verschilt per regio.

Reageer op dit artikel