nieuws

Kinderaanbod bij dagje uit schiet nog steeds tekort

Voedselproductie

Kinderaanbod bij dagje uit schiet nog steeds tekort

Tijdens een dagje uit hebben consumenten steeds meer keuze uit gezonde producten, maar het gezonde aanbod voor kinderen blijft nog steeds beperkt. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek dat Schuttelaar & Partners heeft uitgevoerd.

Schuttelaar & Partners onderzocht voor het tweede jaar op rij het aanbod van gezonde voeding bij 47 attractieparken, dierentuinen, musea en sportcentra. Er werd ondermeer gekeken naar het aanbod van bruin brood, salade en fruit.

Lichte stijging

In vergelijking met vorig jaar is het aanbod gezonde producten in het algemeen licht gestegen. Zeven van de 47 dagattracties scoorden maximaal; zij bieden hun gasten keuze uit alle gezonde producten die in het onderzoek zijn meegenomen.

Beperkt voor kinderen

Het aanbod van gezonde producten voor kinderen blijft echter nog steeds achter. Slechts een kwart van de dagattracties biedt gezonde producten aan speciaal voor kinderen. Op de vraag waarom het gezonde kinderaanbod zo laag is geven vertegenwoordigers van de dagattracties aan dat er weinig vraag naar is.

Op zoek naar verandering

Elf dagattracties willen het aanbod en vraag naar gezonde producten in de leisure-sector verhogen. ‘Een 11-tal aanbieders van dagje uit heeft zich inmiddels verenigd in de Taskforce Gezond Uit. De Taskforce-leden gaan gezamenlijk op zoek naar de beste en meest succesvolle voorbeelden van een gezonde keus voor de bezoeker van een dagje uit’, zegt Suzanne van der Pijl van Schuttelaar & Partners.

Reageer op dit artikel