nieuws

Nieuw educatieprogramma over plastic soup

Voedselproductie

Nieuw educatieprogramma over plastic soup

De Plastic Soup Foundation werkt aan een volledig vernieuwd educatieprogramma over plastic soup voor tienduizenden kinderen in het basisonderwijs. Hiervoor werkt de organisatie samen met Aldi.

Het gaat om een Plastic Soup Box met lesmateriaal over de Plastic Soup, een speciale uitgave van Kidsweek en een online platform met digitale lessen, video’s en games. Het zal in april 2018 worden gepresenteerd.

Duurzame tassen

Aldi heeft het verkleinen van plastic footprint hoog in het vaandel staan en dat waarderen wij zeer. We zijn dan ook erg blij met deze samenwerking’, aldus Maria Westerbos, directeur van Plastic Soup Foundation. Aldi maakte deze zomer al bekend in 2018 te stoppen met de verkoop van plastic en papieren boodschappentassen voor eenmalig gebruik. De supermarkt wil bij de kassa alleen nog maar duurzame tassen aanbieden.

Toekomstige generaties

‘We willen dat toekomstige generaties kunnen leven in een schone en duurzame omgeving. Met dit educatieve programma brengen we jonge kinderen spelenderwijs bij hoe belangrijk het is om onze zeen en oceanen te beschermen’, zegt Nadie Winde, Manager Corporate Responsibility Aldi Nederland.

Prijsverhoging

Omdat het enige tijd duurt voordat de plastic tassen bij de Aldi volledig zijn uitgefaseerd, wordt de prijs van de huidige tassen per 1 oktober met 10 cent verhoogd naar 25 cent per tas. Het grootste deel van de opbrengst gaat naar de Plastic Soup Foundation ten behoeve van educatiedoeleinden.

Plastic Soup Foundation

De Plastic Soup Foundation wil de plasticvervuiling van de oceaan stoppen. Dit doet zij onder andere door middel van publiekscampagnes, het ondersteunen van wetenschappelijk onderzoek en door zich samen met het grote publiek actief te mengen in wet- en regelgeving. Met de nieuwe digitale leeromgeving hoopt zij een grote groep leerlingen te bereiken.

 

Reageer op dit artikel