nieuws

Jumbo pakt het ontbijtassortiment aan

Voedselproductie

‘Jumbo-klanten willen steeds vaker een gezonde, bewuste keuze maken, maar vinden dit niet altijd makkelijk. Ook niet voor hun ontbijt’. Dat zegt Olaf de Boer, directeur Commercie van Jumbo. Door het assortiment aan te passen en uit te breiden, wil Jumbo zijn klanten helpen een gezonde keuze te maken.

Jumbo pakt het ontbijtassortiment aan

Jumbo speelt in op de cliëntenvraag door het suikergehalte in ontbijtproducten sterk te reduceren. Er zijn tien nieuwe producten aan het assortiment toegevoegd. Daarnaast is er aandacht geschonken aan de vezelhoudende producten van het Jumbo-huismerk door de ingrediënten, en daarmee de voedingswaarde, aan te passen.

Minder suiker in ontbijtgranen

De ontbijtgranen van Jumbo bevatten op dit moment na de aanpassingen op jaarbasis 100 000 kilogram minder suiker en de Extra jam scheelt 60 000 minder suiker per jaar. En dit allemaal met behoud van smaak, aldus de super. Verschillende varianten Jumbo Special Flakes bevatten negentig procent minder suiker en de hoeveelheid suiker is meer dan gehalveerd in de Jumbo Vier Noten Crunchy Muesli. Kinderontbijtgranen bevatten een derde minder suiker dan voorheen.

Vezels

Alle donkere broden van Jumbo zijn nu voor honderd procent volkoren en zijn te herkennen aan de drie vezeltekentjes op de verpakking wat staat voor rijk aan vezels. Deze zogenoemde vezelmeter is ook te vinden op alle andere Jumbo-broden waardoor het voor de consument duidelijker wordt of ze een meer of minder vezelrijk brood kopen. Behalve de aangepaste ontbijtgranen en broden heeft Jumbo een 100%-pindakaas in het assortiment opgenomen die alleen bestaat uit pinda’s, zonder toevoegingen. Een smakelijk en verantwoorde broodbelegkeuze volgens Jumbo.

Het Voedingscentrum

Deze aanpassingen maken het volgens Jumbo voor de consument makkelijker om keuzes te maken die door het Voedingscentrum worden aangemoedigd. 100% pindakaas of notenpasta’s passen in de Schijf van Vijf. Door een verhoging van het vezelgehalte van broden en ontbijtgranen zou het voor consumenten makkelijker moeten worden om ‘onbewust’ meer vezels te gaan eten, in vergelijking met het kopen van ‘hetzelfde’ brood voor de veranderingen.

Reageer op dit artikel