Print deze pagina  RSS

Voeding Nu, hét onafhankelijke vaktijdschrift met actuele informatie over voedsel, voeding en gezondheid. Voeding Nu verschijnt tien keer per jaar.


10-03-2010 - Calvé geeft kippen de ruimte



Kippen die eieren leggen voor Calvé mayonaises en sauzen kunnen voortaan heerlijk in de wei scharrelen. Het gaat om 1,3 miljoen kippen die jaarlijks 475 miljoen eieren leggen. Scharreleieren en legbatterij-eieren worden door de fabrikant niet meer gebruikt.

< Lees verder >

< naar boven >




09-03-2010 - Eerste Hulp Bij Antibiotica



Voedingssupplementenleverancier Orthica start de Eerste Hulp Bij Antibiotica (EHBA) campagne. Tijdens deze campagne worden probiotica beschikbaar gesteld aan mensen die regelmatig een breedspectrum antibioticakuur volgen. Vervolgens wordt door middel van een vragenlijst gekeken welk effect dit heeft op diarree.



< Lees verder >

< naar boven >




05-03-2010 - Minder kans op hartritmestoornissen koffiedrinkers



Mensen die meer dan drie kopjes koffie per dag drinken hebben een verminderde kans op ziekenhuisopname voor hartritmestoornissen. Dat blijkt uit een Amerikaanse observatiestudie bij meer dan 130.000 mannen en vrouwen.

< Lees verder >

< naar boven >




04-03-2010 - ‘Gezondheid kinderen blijft aandachtspunt’



De gezondheid van kinderen blijft een belangrijk aandachtspunt, concludeert het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) naar aanleiding van de Ga voor Gezond!-test. Deze test is onderdeel van de nationale scholenactie ‘Ga voor Gezond!'.



< Lees verder >

< naar boven >




03-03-2010 - ‘Onbewerkte groenten en fruit beschermen tegen beroerte’



Consumptie van rauwe groenten en vers fruit vermindert het risico op een beroerte. Voor gekookte groenten en bewerkt fruit werd geen verband met beroertes gevonden. Dit blijkt uit een promotieonderzoek van Linde oude Griep van de Wageningen Universiteit.



< Lees verder >

< naar boven >




Copyright en disclaimer