Albert Heijn introduceert nieuw merk

Albert Heijn heeft deze week het nieuwe eigen merk AH puur&eerlijk geïntroduceerd. Het merk is een overkoepelend merk voor producten die zijn geproduceerd, geteeld of ingekocht met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu.

Albert Heijn heeft deze week het nieuwe eigen merk AH puur&eerlijk geïntroduceerd. Het merk is een overkoepelend merk voor producten die zijn geproduceerd, geteeld of ingekocht met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu. AH puur&eerlijk creëert duidelijkheid en samenhang in het aanbod van verantwoorde producten. Dit maakt een verantwoorde keuze bij de dagelijkse boodschappen makkelijker. Met dit nieuwe merk verwacht Albert Heijn de consumptie van verantwoorde producten in Nederland te stimuleren.


Ook wil AH door een eenduidige verpakking in één oogopslag duidelijk maken welke producten een verantwoorde keuze zijn. Deze zullen worden ondergebracht onder één herkenbare verpakking. Het nieuwe huismerk bestaat uit het bekende AH-huisje, in een appel groene kleur met daarnaast de woorden AH puur&eerlijk en daaronder staat de naam van het product vermeld.


Om een zo'n breed mogelijke keuze in verantwoorde producten aan te kunnen bieden heeft AH puur&eerlijk vijf verschillende categorieën namelijk; AH puur&eerlijk biologisch, fairtrade, duurzame vangst, scharrelvlees en ecologisch . Het duurzame karakter van ieder product wordt gegarandeerd door ofwel een onafhankelijk keurmerk (EKO, MSC, Max Havelaar e.a.) ofwel een kenmerk van een onafhankelijke maatschappelijke organisatie (Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming). AH puur&eerlijk is in samenwerking met maatschappelijke organisaties tot stand gekomen, waardoor Albert Heijn kan waarborgen dat het merk ook daadwerkelijk een verantwoorde keuze is. Naar verwachting zal het AH puur&eerlijk assortiment eind 2009 uit 340 producten bestaan.

Meer over
Lees ook
Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina heeft voor het eerst een trendrapport gemaakt voor het jaar 2019-2020. Hieruit komen drie hoofdtrends en ook een aantal microtrends naar voren. Wat waren de bevindingen van het Nederlandse zuivelbedrijf?Elk jaar worden verschillende trends voor de voedingsmiddelenindustrie op een rijtje gezet voor het volgende jaar. Voor het eerst heeft...

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn is gekozen als Liegebeest 2019 in de verkiezing van Wakker Dier. De supermarktketen kreeg 7.000 van de in totaal 19.000 uitgebrachte stemmen.Albert Heijn kreeg zijn nominatie vanwege de verpakking van de AH kip, waarop staat dat de kip ‘meer ruimte’ heeft. Volgens Wakker Dier geeft de supermarktketen haar kippen echter de minste ruimte,...