Albert Heijn introduceert nieuw merk

Albert Heijn heeft deze week het nieuwe eigen merk AH puur&eerlijk geïntroduceerd. Het merk is een overkoepelend merk voor producten die zijn geproduceerd, geteeld of ingekocht met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu.

Albert Heijn heeft deze week het nieuwe eigen merk AH puur&eerlijk geïntroduceerd. Het merk is een overkoepelend merk voor producten die zijn geproduceerd, geteeld of ingekocht met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu. AH puur&eerlijk creëert duidelijkheid en samenhang in het aanbod van verantwoorde producten. Dit maakt een verantwoorde keuze bij de dagelijkse boodschappen makkelijker. Met dit nieuwe merk verwacht Albert Heijn de consumptie van verantwoorde producten in Nederland te stimuleren.


Ook wil AH door een eenduidige verpakking in één oogopslag duidelijk maken welke producten een verantwoorde keuze zijn. Deze zullen worden ondergebracht onder één herkenbare verpakking. Het nieuwe huismerk bestaat uit het bekende AH-huisje, in een appel groene kleur met daarnaast de woorden AH puur&eerlijk en daaronder staat de naam van het product vermeld.


Om een zo'n breed mogelijke keuze in verantwoorde producten aan te kunnen bieden heeft AH puur&eerlijk vijf verschillende categorieën namelijk; AH puur&eerlijk biologisch, fairtrade, duurzame vangst, scharrelvlees en ecologisch . Het duurzame karakter van ieder product wordt gegarandeerd door ofwel een onafhankelijk keurmerk (EKO, MSC, Max Havelaar e.a.) ofwel een kenmerk van een onafhankelijke maatschappelijke organisatie (Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming). AH puur&eerlijk is in samenwerking met maatschappelijke organisaties tot stand gekomen, waardoor Albert Heijn kan waarborgen dat het merk ook daadwerkelijk een verantwoorde keuze is. Naar verwachting zal het AH puur&eerlijk assortiment eind 2009 uit 340 producten bestaan.

Meer over
Lees ook
Delhaize introduceert Nutri-Score-korting

Delhaize introduceert Nutri-Score-korting

Bij AH-zusterbedrijf Delhaize is deze week een loyalityprogramma van start gegaan waarbij klanten korting krijgen op producten met een Nutri-Score A of B.Het programma is gekoppeld aan de Plus-klantenkaart van de keten, schrijft Distrifood. Vanaf vandaag tot en met 31 december krijgen klanten op vertoon van de kaart in alle supermarkten en online 20...

HAK kartrekker in Nutri-Score-karavaan

HAK kartrekker in Nutri-Score-karavaan

Groente-en peulvruchtenfabrikant HAK start deze week met het leveren van producten voorzien van het voedselkeuzelogo Nutri-Score. Een korte inventarisatie laat zien dat nagenoeg alle HAK-producten een A krijgen. Van de 81 producten krijgen er slechts drie een B en drie een C, de rest krijgt A.Het is niet heel opvallend dat de groenteproducten erg goed...

Productnieuws: Meet Jack en Bolscher produceren samen vegan jackfruit producten

Productnieuws: Meet Jack en Bolscher produceren samen vegan jackfruit producten

Start-up Meet Jack en vleesproducent Bolscher werken per september samen aan de productie en verkoop van vegan jackfruitproducten.Jackfruit is een vrucht die snel groeit, weinig water verbruikt en pesticiden afstoot. Het vruchtvlees van jackfruit is eetbaar en heeft een stevige bite. Meet Jack Meet Jack ontwikkelde de afgelopen twee jaar verschillende...