Albert Heijn introduceert nieuw merk

Albert Heijn heeft deze week het nieuwe eigen merk AH puur&eerlijk geïntroduceerd. Het merk is een overkoepelend merk voor producten die zijn geproduceerd, geteeld of ingekocht met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu.

Albert Heijn heeft deze week het nieuwe eigen merk AH puur&eerlijk geïntroduceerd. Het merk is een overkoepelend merk voor producten die zijn geproduceerd, geteeld of ingekocht met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu. AH puur&eerlijk creëert duidelijkheid en samenhang in het aanbod van verantwoorde producten. Dit maakt een verantwoorde keuze bij de dagelijkse boodschappen makkelijker. Met dit nieuwe merk verwacht Albert Heijn de consumptie van verantwoorde producten in Nederland te stimuleren.


Ook wil AH door een eenduidige verpakking in één oogopslag duidelijk maken welke producten een verantwoorde keuze zijn. Deze zullen worden ondergebracht onder één herkenbare verpakking. Het nieuwe huismerk bestaat uit het bekende AH-huisje, in een appel groene kleur met daarnaast de woorden AH puur&eerlijk en daaronder staat de naam van het product vermeld.


Om een zo'n breed mogelijke keuze in verantwoorde producten aan te kunnen bieden heeft AH puur&eerlijk vijf verschillende categorieën namelijk; AH puur&eerlijk biologisch, fairtrade, duurzame vangst, scharrelvlees en ecologisch . Het duurzame karakter van ieder product wordt gegarandeerd door ofwel een onafhankelijk keurmerk (EKO, MSC, Max Havelaar e.a.) ofwel een kenmerk van een onafhankelijke maatschappelijke organisatie (Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming). AH puur&eerlijk is in samenwerking met maatschappelijke organisaties tot stand gekomen, waardoor Albert Heijn kan waarborgen dat het merk ook daadwerkelijk een verantwoorde keuze is. Naar verwachting zal het AH puur&eerlijk assortiment eind 2009 uit 340 producten bestaan.

Meer over
Lees ook
HAK hoopt op teelt Hollandse kikkererwt

HAK hoopt op teelt Hollandse kikkererwt

Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK laat dit jaar opnieuw kikkererwten telen in Zeeuws-Vlaanderen. Dit is een tweede proef na een succesvolle eerste proef in 2018. Hiermee streeft HAK ernaar zoveel mogelijk van haar groenten en peulvruchten lokaal te verbouwen.Na de succesvolle eerste proef vorig jaar, wil HAK door middel van een tweede testperiode...

NAGF: ‘Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit’

NAGF: ‘Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit’

Nudges om de verkoop van groenten en fruit in supermarkten te stimuleren, hebben een positief effect. Met een paar simpele nudges zijn consumenten aan te sporen om meer groenten en fruit te kopen.Onlangs gaf een Brits onderzoek suggesties voor de inrichting van een gezonde supermarkt. Het Nederlandse Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) voerde...

Omzet vleesvervangers in tweeënhalf jaar 51% gestegen

Omzet vleesvervangers in tweeënhalf jaar 51% gestegen

Een nieuw onderzoek van IRI Nederland laat zien dat de omzet van vleesvervangers sinds 2017 met 51% is gestegen. De omzet van vers vlees daarentegen is gedaald. De omzet van vlees is nog steeds wel het hoogst.De populariteit van vleesvervangers neemt toe. ABN Amro voorspelde eerder dit jaar al dat de vleesvervangermarkt zowel in 2019 als in 2020 met...