Basisschoolleerlingen in het Ik eet het beter-platform van Albert Heijn

attachment-ikeethetbeter_cropped-93-446-332-6-26

Albert Heijn introduceert naast de Ik eet het beter- lesmethode binnenkort ook een Ik eet het beter-platform. Om dit platform zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de belevingswereld van kinderen, krijgen kinderen nu de kans mee te denken over de vormgeving van dit platform.

De lesmethode van het Ik eet het beter-programma bestaat al sinds 2006, er startte vanuit de gedachte kinderen spelenderwijs te helpen om gezond eten lekker en leuk te maken. Afgelopen schooljaar volgden ruim 347.000 kinderen de lesmethode. Om het programma nog beter aan te laten sluiten op de belevingswereld van kinderen en het gezin gaat Albert Heijn diezelfde kinderen nu een actieve rol geven in de totstandkoming van het nieuwe Ik eet het beter-platform.

 

Missing Chapter Foundation

 

Om de communicatie tussen het platform en Albert Heijn mogelijk te maken, speelt de Missing Chapter Foundation hierin een bemiddelde rol. De Missing Chapter Foundation is een non-profit-organisatie die zich inzet om bedrijven in contact te brengen met verfrissende meningen en ideeën van kinderen.

 

Kinderen in gesprek

 

Vandaag krijgen de kinderen in samenwerking met de Missing Chapter Foundation de mogelijkheid in gesprek te gaan met Adriaan Thierry, Albert Heijn-directeur. Ook bezoeken ze een aantal boerderijen om te zien waar hun eten vandaan komt én bereiden ze samen met een kok een lekkere en gezonde maaltijd. 

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Vroege introductie van groenten aan kinderen het meest effectief

Aanprijzen goede voeding werkt averechts bij kinderen

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...