Bewustwordingscampage Samen Kanker Voorkomen

attachment-kanker-en-leefstijl

Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds (WKOF) is vandaag begonnen met de bewustwordingscampagne Samen Kanker Voorkomen om het belang van een gezonde leefstijl bij de preventie van kanker onder de aandacht te brengen.

De landelijke bewustwordingscampagne Samen Kanker Voorkomen wordt onder de aandacht gebracht via spotjes op de radio en tv. Het doel van de campagne is het bewustzijn vergroten over de rol van gezonde voeding, lichaamsbeweging en een gezond gewicht bij kankerpreventie.

Bewustwording

Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds benadrukt dat voorlichting en bewustzijn over de preventie van kanker van levensbelang is, want door middel van gezonde keuzes in de voeding en leefstijl, kan de kans op kanker worden verkleind.

 

Leefstijl

Ongeveer een derde van de meest voorkomende gevallen van kanker kan worden voorkomen als er gezond wordt gegeten, voldoende wordt bewogen en er een gezond gewicht is, aldus het WKOF. Twee derde van de Nederlanders denkt zelf weinig te kunnen doen aan hun risico op kanker, blijkt uit onderzoek van het WKOF onder het algemeen publiek.

 

Gezonde leefstijl

Jaarlijks zijn bijna 5000 nieuwe gevallen van kanker in Nederland gerelateerd aan overgewicht, blijkt uit onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie in samenwerking met het Wereld Kanker Onderzoek Fonds.

Een gezonde leefstijl is geen garantie tegen kanker, benadrukt het WKOF. Ook mensen die gezond en leven kunnen kanker krijgen, maar een gezonde leefstijl is essentieel om de kans op kanker te verkleinen.

 

Informatie

Op de website van het WKOF wordt uitgebreid informatie en praktisch advies gegeven over voeding, leefstijl en kanker. 

 

Lees verder op Voeding Nu online:

‘100% van de kankerpatiënten heeft pech’

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...