Internationale Osteoporose Stichting lanceert online Vitamine D-kaart

attachment-vitamine-D

De International Osteoporosis Foundation (IOF) heeft een online kaart gelanceerd waarop staat hoe het met de vitamine D-status is gesteld in bepaalde landen. De kaart werd mede mogelijk gemaakt door DSM, leverancier van onder andere vitamine D.

De kleuren op de kaart geven aan of de vitamine D-status optimaal, sub-optimaal of ontoereikend is of dat er sprake is van een vitamine D-tekort. Voor de samenstelling van de kaart zijn 200 onderzoeken uit 46 landen gebruikt, die zijn gepubliceerd tussen 1990 en 2011. De IOF wil met de kaart een hulpmiddel bieden aan zorgprofessionals die te maken hebben met het bestrijden van vitamine D-tekorten.

 

Vitamine D-status

Professor Bess Dawson-Hughes, algemeen secretaris van de IOF, zegt: ‘De kaart geeft informatie over vitamine D-tekorten in veel gebieden van de wereld en over verschillende bevolkingsgroepen. Het aantal ouderen groeit over de hele wereld. Vitamine D-tekorten kosten de gezondheidszorg van landen wereldwijd veel geld. Het is dus belangrijk om iedereen wakker te schudden en duidelijk te maken hoe belangrijk een optimale vitamine D-status is.’

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...