Lidl bant snoepgoed bij kassa

attachment-geen-afbeelding-vmtfood-be

Met ‘de gezonde kassa’ wil Lidl tegemoet komen aan de wens van veel ouders om het aanbod van snoepgoed aan de kassa van hun supermarkt drastisch te verminderen. Dit is om beter te weerstaan aan de verleiding en de druk van hun kinderen om bij het verlaten van de winkel snel nog wat snoepgoed te kopen. Dit initiatief is een primeur voor ons land.

Uit internationaal onderzoek van Lidl blijkt dat ruim 2 op 3 (70%) klanten de voorkeur geven aan een gezonder aanbod aan de kassa, in plaats van de klassieke overdaad aan chocoladerepen en andere snacks. Meer dan de helft van de ouders (52%) vindt het immers bijzonder moeilijk om hun kinderen te overtuigen gezonder te eten wanneer zij overal en in het bijzonder aan de kassa van de supermarkt, geconfronteerd worden met snacks en fastfood.

Last van gezeur aan de kassa

Maar liefst 68% van de ondervraagde ouders bevestigt aan de kassa hinder te ondervinden van het gezeur van hun kinderen om snoep. 66% van de ondervraagden zegt hier aan toe te geven. Ouders, scholen, overheid en medische wereld leggen nochtans steeds meer de nadruk op het belang van een gezonde en evenwichtige voeding voor de schoolgaande jeugd. Hierbij ligt de nadruk op de consumptie van meer fruit en groenten en minder snoep en fastfood in de strijd tegen overgewicht bij jongeren.

De gezonde kassa

“Met het nieuwe schooljaar voor de deur lanceert Lidl daarom ‘de gezonde kassa’. Hiermee willen wij de klassieke impulsaankopen een gezonde draai geven door voortaan een rijk aanbod aan dagvers fruit en gezonde snacks aan te bieden bij het verlaten van de winkel. Zo krijgen ouders en hun kinderen een gevarieerd en gezond kassa-assortiment dat perfect in de lunchbox past”, aldus Evelyne Raymakers, woordvoerster van Lidl België. Het dagvers aanbod van minifruit en -groenten omvat een assortiment van appels, peren, paprika’s, komkommers en tomaten, aangevuld met noten, rijstwafels, gezonde koekjes biedt een royale keuze aan lekkere alternatieven voor het klassieke snoepgoed. Dankzij de scherpe prijzen van het assortiment gezonde snacks wil Lidl ook aantonen dat gezond snoepen lekker én goedkoop is.

Achillespees

“De kassa is voor de meeste consumenten de achillespees van hun voornemen om minder te snoepen. Daarom is ‘de gezonde kassa’ van Lidl een belangrijke stimulans om de vaak ongezonde impulsaankopen bij het verlaten van de winkel te counteren met een rijk aanbod aan gezonde alternatieven”, besluit Evelyne Raymakers.

Meer over
Lees ook
Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...