Magrethe Jonkman R&D-directeur FrieslandCampina

attachment-geen-afbeelding-vmtfood-be

Magrethe Jonkman, nu nog Director Innovation Infant & Toddler bij FrieslandCampina, volgt Emmo Meijer per 1 oktober op als wereldwijd R&D-directeur.

Meijer gaat na een loopbaan van ruim veertig jaar bij onder andere DSM, Unilever en FrieslandCampina met pensioen. CEO Cees ’t Hart prijst Meijers’ rol bij de totstandkoming van het nieuwe R&D-centrum in Wageningen en onderzoekscentrum in Singapore.

“Emmo heeft een belangrijke rol gespeeld bij het bundelen van de R&D-faciliteiten van FrieslandCampina tot één wereldwijde organisatie en het harmoniseren van de bijbehorende management- en innovatieprocessen”, zegt ’t Hart.

Friso, Friesche Vlag en Dutch Lady

Meijers opvolger Margrethe Jonkman studeerde aan Wageningen UR en promoveerde aan dezelfde universiteit. Ze werkt sinds 1997 bij FrieslandCampina, waar ze in 2011 leiding ging geven aan het wereldwijde R&D-programma voor kindervoeding. Onder dit programma vallen merken als Friso, Friesche Vlag en Dutch Lady.

Jonkman’s standplaats wordt Wageningen en ze rapporteert direct aan CEO Cees ’t Hart.

TU Eindhoven en TIFN

Emmo Meijer zal zich na zijn pensionering wijden aan academische en adviesactiviteiten. Zo is hij buitengewoon hoogleraar aan de Technische Universiteit (TU) Eindhoven, lid van de raad van toezicht van Universiteit Utrecht en lid van de raad van bestuur van KU Leuven. Tevens hanteert Meijer de voorzittershamers van het Top Institute Food & Nutrition (TIFN) en van het TKI Agri & Food.

Lees VMT online:
R&D director FrieslandCampina: brandbrief ging over topinstituut
Emmo Meijer maakt zich zorgen over kennisvalorisatie

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...