Nestlé komt met extra productinformatie via QR codes

attachment-Nestle-QR

Het bedrijf Nestlé gaat consumenten via QR-codes meer informatie geven. Door met een smartphone de code te scannen krijgen klanten bijvoorbeeld meer informatie over de voedingswaarde, het milieu en de sociale-effecten van Nestlé-producten.

Klanten kunnen precies zien waar het product van gemaakt is, hoe het product past in een evenwichtig voedingspatroon en een gezond leefpatroon, inclusief portiegrootte en ideeën voor recepten. Tevens kunnen kopers zien hoe het is geproduceerd.

Groot-Brittannië

Het systeem wordt in eerste instantie in Groot-Brittannië  en in Ierland  geïntroduceerd. De meerderheid van de codes zal verschijnen op de verpakkingen op de plek waar ook de voedingswaarde van het product wordt gegeven. De voedingswaarde is reeds aanwezig op 97% van de producten van het bedrijf over de hele wereld. Met dit initiatief wilt Nestlé mensen helpen betere keuzes te maken over wat te kopen en wat te consumeren.

Volgens woordvoerster Suzanne Bouwman ziet Nestlé Nederland wel mogelijkheden voor het introduceren van de QR codes in Nederland, maar zal dit op korte termijn nog niet toepassen.

Lees ook op Voeding Nu online:

Nieuwe functies nevo tabel

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...