Onderzoek naar app om groente- en fruitconsumptie te verhogen

attachment-app

Met een app de groente en fruitconsumptieverhogen, kan dat? De rijksuniversiteit Groningen is er een onderzoek naar begonnen. De onderzoekers doen tevens een oproep om deel te nemen aan het onderzoek. Onder de deelnemers worden prijzen verloot, waaronder een tablets ter waarde van € 200,-.

De Rijksuniversiteit Groningen doet onderzoek naar voorlichting over groente-en fruitconsumptie  via een Android-app, de zogeheten Groente & Fruit hAPP. Deze is bedoeld om iedereen van 16 jaar en ouder te stimuleren en te ondersteunen in hun groente-en fruitconsumptie.

Deelnemers gezocht

‘Voor het onderzoek zijn we op zoek naar deelnemers, juist ook mensen die het niet altijd lukt om voldoende groente en fruit te eten’, zegt onderzoeker Sarah Elbert. ‘Deelnemers kan worden gevraagd om gedurende zes maanden zes keer in te loggen om vragen te beantwoorden en een tekst te luisteren of te lezen.’

Persoonlijk plan

De app biedt naast  een persoonlijk advies en nieuwe recepten. Ook kan een persoonlijk actieplan worden gemaakt. Onder de deelnemers worden meerdere prijzen verloot, waaronder twee tablets ter waarde van € 200.

Iedereen die in Nederland woont, 16 jaar of ouder is en in het bezit van een Android - smartphone (versie 2.2. of hoger) kan meedoen aan het onderzoek. De app is ook te vinden via deze link.

Lees verder op Voeding Nu online:

App kan helpen bij afvallen

Minder groenten en fruitconsumptie door creatieve marketing

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...