Onderzoek naar bevorderen van fruitconsumptie

attachment-07-Beautiful-Fruit-Wallpapers

Voor een onderzoek naar communicatietechnieken ter bevordering van fruitconsumptie zijn respondenten nodig. Het onderzoek wordt uitgevoerd door ASCoR, onderdeel van de Universiteit van Amsterdam.

Het doel van het onderzoek is het meten van gedrag na het inzetten van bepaalde communicatietechnieken. Vanuit wetenschappelijk oogpunt is er gekozen voor onderzoek naar fruitconsumptie. ‘Er is namelijk nog maar weinig onderzoek gedaan naar de manier waarop fruitconsumptie bevorderd zou kunnen worden’, zegt Ilse Visscher, masterstudent aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en onderzoekleidster.

Onderzoeksopzet

Het onderzoek bestaat uit twee onderdelen. In het eerste onderdeel worden er online vragen gesteld door middel van een enquête. In dit onderdeel wordt er ook een korte tekst getoond, minder dan 200 woorden, waarna nog een aantal vragenvolgen. Het invullen van deze vragen neemt 7 tot 10 minuten in beslag.

Het tweede deel van het onderzoek vindt ongeveer een week later plaats. Via de e-mail worden er een aantal vragen toegestuurd. Dit onderdeel duurt 3 tot 5 minuten.

Voorwaarden

Het onderzoek is alleen toegankelijk voor personen vanaf 18 jaar die geen medische klachten hebben. Het wel of niet veel eten van fruit is voor deelname aan het onderzoek niet van belang. Ook als er geen fruit geconsumeerd wordt, kan er meegedaan worden. Onder de deelnemers die beide vragenlijsten hebben ingevuld worden tien cadeaubonnen van 10 euro verloot.

De UvA biedt de garantie dat anonimiteit gewaarborgd wordt, zonder opgaaf van redenen u deelname kunt weigeren, er geen risico’s zijn en de resultaten na vijf maanden beschikbaar worden gesteld.

Via deze link kan het onderzoek worden uitgevoerd.

Lees verder op Voeding Nu online:

Onderzoek naar app om groente- en fruitconsumptie te verhogen

GroentenFruit Bureau wil fruit als gezond toetje voor kinderen

Meer over
Lees ook
Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...