Subsidie voor gezond en lekker eten

attachment-healthy-23

Wageningen UR krijgt 19,6 miljoen euro voor innovaties op het gebied van bionanotechnologie. Bedrijven en onderzoeksinstellingen gaan onder andere samenwerken aan gezond en lekker eten.

Han Zuilhof, coördinator van de zogenoemde Wageningen NanoNextNL-projecten en hoogleraar Organische Chemie: ‘Met deze innovatieve bionanotechnologie-projecten werkt Wageningen UR aan nieuwe producten en verbeteren we processen voor een betere voeding, gezondheid en leefomgeving.’

 

Micro- en nanotechnologie kunnen een rol spelen bij gezond en lekker eten, met bijvoorbeeld voedsel dat vet 'smaakt en aanvoelt', maar het niet is. De Wageningse inzet in deze projecten is om producten en technologieën beter te maken en uit te zoeken hoe stoffen zich gedragen, voor de gewenste textuur en smaak.

NanoNextNL Programma
NanoNextNL is een samenwerkingsverband van meer dan honderd bedrijven, universiteiten, kennisinstituten en universitaire medische centra en richt op onderzoek en toepassing van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van de micro- en nanotechnologie in Nederland.

 

De totale omvang van NanoNextNL bedraagt 250 miljoen euro, hiervan wordt 125 miljoen euro bijgedragen door het samenwerkingsverband. Het andere deel wordt gefinancierd door het ministerie van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie.

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...