Voedingsbedrijf Reasons sluit zich aan bij Vinkje

attachment-reasons-mega-burners

De Venlose producent van dieetproducten Reasons brengt deze zomer de eerste producten op de markt met gezondheidslogo het Vinkje van Stichting Ik Kies Bewust.

 “We zijn een familiebedrijf en richten ons op afslankproducten en gezondere voeding. Nu het Vinkje op diverse van onze producten komt te staan, willen we nog duidelijker laten blijken dat we producten met een betere samenstelling leveren”, verklaart Rik Kellenaars van Reasons.

 

Aqua Diet en Mega Burner

Inmiddels gaf de externe toetsingsinstantie van Stichting Ik Kies Bewust goedkeuring aan de eerste producten van Reasons. De dranken Aqua Diet en Mega Burner voldoen aan de wetenschappelijke criteria van de stichting omdat ze minder suiker bevatten dan veel andere dranken.

 

Momenteel dragen zo’n zevenduizend producten het Vinkje en ongeveer vierduizend maaltijden hebben het logo.

Productgroepen

De producten van het Vinkje voldoen aan onafhankelijke wetenschappelijke criteria die wetenschappers van verschillende universiteiten vaststelden. Per productgroep leggen ze vast hoeveel verzadigd vet, suikers, calorieën, en zout maximaal is toegestaan. Verder gelden er ook criteria voor vezels.

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...