Wageningse studenten de keuken in

Internationale studenten van Wageningen University bezoeken deze week in het kader van het vak Food Culture and Customs , onderdeel van de Master Gastronomy, de keukens van maaltijdproducent Marfo in Lelystad.

Internationale studenten van Wageningen University bezoeken deze week in het kader van het vak Food Culture and Customs , onderdeel van de Master Gastronomy, de keukens van maaltijdproducent Marfo in Lelystad.

Studenten krijgen in de lessen inzicht in de relatie tussen gastronomie en menu- en maaltijdontwikkeling doordat Marfo (www.marfo.com) culinaire kennis en kwaliteit en hoogwaardige productietechnologie combineert. Marfo maakt al decennialang gastronomische maaltijden speciaal voor veel verschillende doelgroepen in verschillende culturen in de zorg, instellingen en luchtvaart. Aan het roer van de ontwikkelkeuken staat chef-kok Pascal Jalhay die, geïnspireerd door seizoenen, regioproducten en reacties van gasten, eerst alle gerechten in het klein maakt en daarna in het groot vertaalt. De maaltijden zijn authentiek en gevarieerd: van Hollandse kost tot exquise Oosterse schotels, halal- en nauwkeurig samengestelde dieetgerechten met minder zout, suiker en vet. Kernelementen in de culinaire methodologie van Marfo zijn kwaliteit, consistentie en voortdurende ontwikkeling in zowel inkoop, productie als verpakking.

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...